۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در واکنش به اظهارات تحریک آمیز 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان علیه این جنبش ابراز تاسف کرده و این سخنان را زشت، قبیح و ضد حقوق حقه مردم فلسطین در دفاع از سرزمین و مقدسات مسلمانان دانست.

به نوشته امروز (چهارشنبه) پایگاه خبری العهد، جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد: تصریحات وزیر خارجه عربستان همانند ضربه ای سخت به ملت فلسطین و امت عرب و جهان اسلام بود که مساله فلسطین را مساله اصلی و مرکزی خود و جنبش حماس را یک جنبش مقاومتی مشروع ضد اشغالگری رژیم صهیونیستی که دشمن اصلی امت عربی و مسلمان است، می داند؛ جنبش حماس و نیروهای مقاومت فلسطین از قبله اول مسلمانان و سومین حرم مقدس آنها دفاع می کنند.


در این بیانیه آمده، برهیچ کسی پوشیده نیست که چگونه دشمن صهیونیستی از این اظهارات برای ارتکاب هرچه بیشتر جنایت در حق ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن سواستفاده می کنند.


جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سخنان عادل الجبیر را مخالف قوانین بین المللی و موضعگیری های عربی- اسلامی که بر حق مردم فلسطین برای مقاومت و مبارزه برای آزادی سرزمین و مقدسات خود تاکید دارد، دانست.
'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان شامگاه سه شنبه خطاب به قطر گفت: ادامه این وضعیت ممکن نیست و قطر باید از حمایت برخی از گروه ها از جمله حماس و اخوان المسلمین دست بردارد.
عربستان یکی از شروط خود را برای بهبود رابطه با قطر عدم حمایت این کشور از گروه حماس و اخراج رهبران این کشور از دوحه اعلام کرده است.

روز جمعه (12 خرداد) امیر قطر طی سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد؛ وی همچنین حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب الله و حماس اعلام کرد.
سخنان امیر قطر با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و روز دوشنبه (16 خرداد) عربستان به دلیل این که دوحه از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند، قطع رابطه خود را با قطر اعلام کرد؛ در همین حین دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =