ایرنا نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد، در بیانیه ای 'حملات وحشیانه و بزدلانه تهران' را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که از سوی رئیس دوره ای شورای امنیت صادر شده، آمده است: ' اعضای شورای امنیت سازمان ملل حملات تروریستی وحشیانه که در تهران، جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنند. این حمله در 7 ژوئن باعث کشته و مجروح شدن بیش از 50 نفر شده است و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.'

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ' اعضای شورای امنیت همدردی عمیق و مراتب تسلیت خود را با خانواده های قربانیان و ملت ایران ابراز می دارند. همچنین برای مجروحان آرزوی شفای عاجل و بهبودی می نمایند.'

این بیانیه با محکومیت تروریسم در کلیه اشکال آن و فارغ از انگیزه های آن بر نیاز مشارکت همه کشورها برای مبارزه با تروریسم مطابق منشور سازمان ملل متحد و دیگر تعهدات حقوق بین الملل تاکید کرده و خواستار محاکمه و مجازات مرتکبان، سازمان دهندگان، پشتیبانان و حامیان مالی چنین اقدامات تروریستی شده است.

در انتهای این بیانیه نیز بر اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله و جلوگیری از تامین مالی تروریسم، سازمان های تروریستی و تروریست ها مطابق قطعنامه های 2199 و 2253(مصوب سال 2015) تاکید کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    0 0
    شورای امنیت بهتر بود بجای بیانه های مکرر بر حامیان مالی تروریسم که یکی از مهمترین آنها عربستان سعودی و شرکای منطقه ای آن است فشار آورد نه آنکه سعودی ها را به عضویت دوره ای شورای حقوق بشر سازمان ملل درآورد.