شهرداری قلب تهران با افتتاح یک مرکز بزرگ مددکاری، به یاری اشخاص بی‌خانمان و نیازمند پایتخت کمک کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با افزایش دمای هوا و فرارسیدن روزهای گرم، معتادان بی خانمان و آسیب دیدگان اجتماعی کارتن خواب در معابر عمومی و ملاءعام بیش از گذشته مشاهده می شوند. این مسئله باعث نارضایتی و بروز مشکل در ذهن شهروندان شده که می بینیم در سرویس مشکلات مردم نیز برخی از مخاطبان با کامنتهای خود به این مسئله اشاره می کنند.
در منطقه مرکزی تهران، شهرداری اقداماتی برای کاهش این آسیبها انجام داده است. از جمله شهرداری منطقه 6 با افتتاح مرکز خدمات اجتماعی الوند، سعی کرده است تا با امدادرسانی به آسیب دیدگان و اشخاص بیخانمان، به مشکلات این بخش از جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، رسیدگی کند.
در این راستا، شهردار منطقه ۶ با اشاره به احداث مرکز خدمات اجتماعی الوند در سه طبقه و به وسعت ۸۷۰ متر در قلب پایتخت گفت: این مرکز با هدف افزایش سرانه های فرهنگی و اجتماعی منطقه و خدمت رسانی به شهروندان افتتاح شد.
عظیم بابایی توضیح داد: این مرکز شامل بخش های اداری و یک واحد مددکاری است و در محله الوند به بهره برداری رسیده و آماده خدمت رسانی به افراد نیازمند شهر تهران است.
بابایی گفت: این مرکز جامع خدمات اجتماعی و حمایتی با هدف ارائه خدمات تخصصی به افراد در معرض آسیب های اجتماعی، افراد و خانواده های نیازمند، زنان سرپرست خانواده و افراد در راه مانده و کاهش شرایط پرفشار و بحران زا و کمک به ارتقاء امنیت فردی و اجتماعی شهروندان، شروع به فعالیت کرده است.
بابایی اشاره کرد: در این مرکز تلاش می شود به افراد و خانواده هایی که به لحاظ مسائل و مشکلات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در شرایط بحرانی و آسیب زا قرار دارند، با همکاری ارگان ها و سازمان های ذی ربط خدمات اجتماعی و حمایتی ارائه شود تا شهروندان بتوانند در فضایی آرام تر و با دغدغه کم تر زندگی کنند.
او اظهار کرد: این مرکز در قالب واحدهای مددکاری اجتماعی ، مشاوره ( حضوری - تلفنی ) و سامانه 137 ارائه خدمات می کند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =