ایرنا نوشت: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به شدت از سیاست های ترامپ در قبال کوبا انتقاد کرد و اعمال محدودیت های سختگیرانه دولت جدید آمریکا درباره کوبا را توهین به آمریکای لاتین دانست و گفت که سخنان ترامپ نشانه جهل اوست.

خبرگزاری رویترز به نقل از مادورو افزود: سخنرانی ترامپ در مورد سیاستهایش در قبال کوبا، ستیزه جویانه و تهدیدکننده بود که افشاکننده بی احترامی و جهل وی بوده است. ما اظهارات رئیس جمهوری آمریکا علیه کشور برادرمان کوبا را رد می کنیم. این توهینی به آمریکای لاتین بود.

به گزارش ایرنا، 'دلسی رودریگز' وزیر خارجه ونزوئلا نیز روز جمعه بر حمایت دولتش از کوبا به دنبال اعمال سیاست های جدید دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال کوبا تاکید کرد. وی در صفحه رسمی‌ توییتر خود نوشت: ونزوئلا همبستگی‌ قاطع و تزلزل ناپذیر خود را با جمهوری کوبا در مقابل سیاست‌های جدید ترامپ ابراز دارد.

رودریگز گفت که کوبا و ونزوئلا همچنان در کنار هم خواهند بود و پرچم های سیمون بولیوار، خوزه مارتی، فرمانده فیدل کاسترو و هوگو چاوز را برافراشته خواهند کرد زیرا تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا، فقط روح ضد امپریالیستی را تغذیه می‌ کنند.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ضمن انتقاد از سیاست تنش زدایی اوباما در قبال کوبا، با اعلام سیاست‌های جدید محدودیت‌هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی ها در کوبا اعمال کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =