مدیر ان‌ویدیا به خیل کارشناسانی پیوسته که سیستم‌عامل آندروید گوگل را بهترین گزینه برای گوشی‌های هوشمند و تب‌لت‌ها می‌دانند. پیش‌بینی می‌شود تا 5 سال دیگر، آندروید 33درصد بازار جهانی را قبضه کند.

فاطمه محمدی‌نژاد: به گفته مدیر اجرایی شرکت Nvidia (سازنده تراشه‌های گرافیکی) سیستم عامل گوگل آندروید، یکی از گزینه‌های نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خواهد بود.

به گزارش سی‌نت، ویکتوریا فادال، تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی ABI نیز در یادداشتی عنوان کرده که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 / 1394، گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل گوگل، 33 درصد بازار جهانی را تصاحب کنند. در این یادداشت آمده: « آندرویید با بیش از 60هزار گوشی‌ هوشمندی که روزانه خریداری می‌شوند، پیش‌تاز دیگر سیستم‌عامل‌ها است.»

نکته قابل توجه در این سیستم‌عامل، انعطاف‌‌پذیری آن است. فادال در این مورد گفته است: «سیستم عامل آندروید به سازندگان گوشی‌ها امکان نوآوری و تنوع در محصولاتشان را می‌دهد.»

با این حال وی هشدار داده که آندروید بدون رقیب نیست. غول‌های صنعتی اینتل، نوکیا و سامسونگ به تازگی دو سیستم‌عامل جدید بر پایه لینوکس به نام‌های بادا (سامسونگ) و MeeGo ( اینتل و نوکیا) طراحی کرده‌اند.

اما در این رقابت تنگاتنگ، آندروید توانسته رای اعتماد جن‌سون هوانگ، مدیراجرایی شرکت Nvidia را برای نصب بر روی تبلت‌ها کسب کند. هوانگ با اشاره به نصب آندروید بر تبلت‌ها گفت: «خبر خوب این است که ما سرانجام سیستم‌عاملی برای ایجاد اتحاد پیدا کرده‌ایم.» تراشه ان‌ویدیا Tegra2 قرار است اواخر سال جاری بر تبلت‌ها نصب شود.

وی هم‌چنین با اشاره به مناسب نبودن سیستم‌عامل ویندوز برای تب‌لت‌ها گفت:«ویندوز برای تب‌لت‌ها بسیار بزرگ است.»

با این حال ممکن است اسوز، شرکت سازنده رایانه و قطعات آن با این موضوع مخالف باشد. این شرکت اعلام کرده که سال آینده تب‌لتی بر پایه ویندوز عرضه خواهد کرد.

نیازی به گفتن نیست که آندروید در زمینه تب‌لت و گوشی‌های هوشمند با رقیب بسیار سرسختی چون سیستم‌عامل OS X اپل روبرو است که در آی‌فون‌ها و آی‌پدهای پرطرفدار به کار رفته و با استقبال کاربران روبرو شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۵
    0 0
    ادم اخر نمیفهمه کدوم سیستم عامل بهتره