معاون رئیس جمهور می‌گوید: آنها که متوسل به بعضی احادیث و روایات مثل «بهاته» هستند و معتقدند "می‌شود به کسی بهتان زد اگر احساس شود این فرد برای مسلمانان ضرر دارد" بیشترین آسیب را خودشان می‌بینند.

معصومه ابتکار در گفتگو با خبرآنلاین درباره تلاش جمنا و اصولگرایان منتقد در تقویت آرای منفی دولت در ایام انتخابات، گفت: نتیجه انتخابات وقتی به تأیید شورای نگهبان می رسد فصل الخطاب است، دیگر رقابت ها و فضای انتخاباتی پایان می پذیرد و همه باید با همدلی برای موفقیت دولت و پیشبرد خواسته های مردم تلاش کنند بنابراین انتظار از همه گروه های سیاسی وجود دارد که از این اصل تکمین کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش نتیجه انتخابات فقط زبانی نیست بلکه در عمل و رفتار باید خود را نشان دهد، افزود: اگر برخی گروه های سیاسی بخواهند همچنان مواضع خودشان را در تخریب یا زیر سئوال بردن عملکرد و خدمات دولت ادامه دهند، این خود بی توجهی آشکار به رأی و خواست مردم و اصول اخلاقی حاکم بر انتخابات است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: نقد دولت هیچ اشکالی ندارد ولی فضاسازی، دروغ و تخریب، آن هم در ماه مبارک رمضان جای تعجب داشت امیدواریم فضای کشور به دلیل برگزاری انتخابات پرشکوه و پاسخ قاطع و محکم جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی به مواضع داعش به سمت همگرایی بیشتر برود.

وی ادامه داد: بیان نقد و طرح مشکلات و نقاط ضعف دولت هیچ اشکالی ندارد ولی از تخریب، تهمت، ایجاد تردید و ناامیدی در مردم باید اجتناب کرد چون وقتی مردم ببینند با وجودی که رأی دادند، انتخابات پرشکوه برگزار شد و رئیس جمهور منتخب با پشتوانه آرای عمومی قوی سرکار آمد همچنان عده ای سعی در سنگ اندازی و تخریب می کنند، این مسئله ناامیدی و یأس به وجود می آورد که چنین اتفاقی مغایر با منویات مقام معظم رهبری و اخلاق و اصول فعالیت های انتخابات است.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال آیا تخریب کنندگان می توانند مردم را خسته کنند؟ توضیح داد: فکر نمی کنم بلکه معتقدم این اقدام فرسایشی تخریبی بیشترین آسیب را به خود تخریب کنندگان می زند چون کسی که می خواهد تخریب کند و تهمت بزند اول باید در درون خودش اصولی را زیرپا بگذارد و پایمال کند.

وی ادامه داد: حتی آنها که متوسل به بعضی احادیث و روایات مثل «بهاته» هستند و معتقدند "می شود به کسی بهتان زد اگر احساس شود این فرد برای مسلمانان ضرر دارد" یک اصلی را در درون خودشان پایمال می کنند و بیشترین آسیب روحی، فکری و جمعی را می بینند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تخریب دولت برای تخریب کنندگان رأی نمی شود، تأکید کرد: در چهار سال گذشته بارها شاهد این اتفاق بودیم که تخریب کنندگان چقدر هزینه کردند چقدر گروه ها و اتاق های فکر نشستند طراحی کردند ولی حاصلش چه شد؟ واقعا دل آدم می سوزد چون اینها سرمایه های کشور است. عده ای از تخریب کنندگان دولت شاید از روی سادگی دنبال چنین کارهایی می روند و نمی دانند که این حرف ها و کارها چقدر آسیب و ضرر برای کشور و خودشان است.

ابتکار درباره ماندگاری و حفظ ائتلاف اصلاحات و اعتدال بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: این ائتلاف اعتقادی، قلبی و روحی از هر زمان دیگر خیلی قوی تر و محکم تر است و با قوت استمرار خواهد داشت. 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرهام RO ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    7 1
    دقیقا نقش این خانم در حفظ محیط زیست چیه