گوگل پس ازدریافت انتقادات زیاد در مورد استراتژی رفتار سازمانی خود با استخدام مدیر سابق اینتل قصد دارد استراتژی تنوع نژادی را در محیط کار خود پیاده‌سازی کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین گزارش درباره تنوع نیروی کار در گوگل وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد. در حالی که 31 درصد از نیروی کار در گوگل خانم هستند، تنها 20 درصدشان در بخش فنی مشغول بکارهستند. بدتر از همه اینکه تنها 1 درصد از نیروی فنی کار در گوگل سیاه پوست هستند و رقم 5درصد کل نیروی کار که سیاه پوست هستند، چندان رضایت بخش نیست.

اگرچه درصد نیروی کار زنان و نیز هیسپانیک‌ها در سال گذشته 1 درصد رشد را نشان می‌دهد اما تنوع نژادی در نیروی کار گوگل بیش از پیش احساس می‌شود.

به همین دلایل است که خانم «دانیل براون» انگلیسی که پیش‌تر قائم مقام و مدیر اداره تنوع نژادی و مشارکت اینتل بوده، اینک بر سمت قائم مقام بخش تنوع نژادی اداره نیروی انسانی گوگل تکیه زده است، هرچند دانیل زمانی که در اینتل بود، چندان کارنامه درخشانی در این زمینه نداشت و طبق گزارش 2016 تنها 25.8 درصد از نیروی کارِ اینتل ،خانم بوده و سیاه پوستان نیز 3.73 درصد از نیروی کار را در اختیار داشته‌اند.

به هر حال حضور خانم براون با نگاه جدیدی در گوگل همراه شده تا بتوان میزان انتقادات از گوگل را در زمینه رفتار سازمانی و تنوع نژادی نیروی کار کاهش دهد. «ایلین ناتون» قائم مقام بخش عملیات گوگل اخیرا از تجربه تنوع نژادی نیروی کار که منجربه تولید رنگ آبی گوشی پیکسل در مکزیک شد، سخن گفت و تاکید کرد که تنوع نژادی در نیروی کار گوگل باعث توسعه ابداعات و فروش‌های بیشتر منطقه‌ای خواهد شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    حتی در گوگل هم تبعیض وجود داره .جای تاسفه