ایسنا نوشت: رئیس ستاد مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه بیانیه تهران در پایان روز اول اجلاس بین‌المللی گرد و غبارصادر می‌شود،گفت: همه کشورهای منطقه به این اجلاس دعوت شده‌اند اما عربستان در این گردهمایی حضور نیافته است.

ضیاء الدین شعاعی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار گفت: پیش‌نویس بیانیه تهران آماده شده است و در جلسه صبح و بعد از ظهر توسط وزرای کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. آنان نظر خود را درباره مفاد پیش‌نویس بیانیه مطرح کرده‌اند و در نهایت جمع‌بندی توسط یک کمیته صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مقابله با گرد و غبار در مورد جزئیات بیانیه روز اول اجلاس بین‌المللی گرد و غبار گفت: توافقات منطقه‌ای، ضرورت کار گروهی و ایجاد تشکیلات مشخص برای گردهم آوردن کشورها، روح کلی حاکم بر بیانیه است.

وی در ادامه گفت: همه کشورهای حاضر در اجلاس نظرات خود را در مورد مفاد بیانیه مطرح کرده‌اند و در مورد آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌شود. در نهایت به یک نتیجه و جمع بندی می‌رسیم که در قالب بیانیه تهران صادر می‌شود.

 اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار، چالش‌ها و راه حل‌های عملی امروز آغاز شده است و تا چهارشنبه (۱۴ تیرماه) ادامه دارد. در این همایش مقامات، نمایندگان و کارشناسان ۴۳ کشور حضور دارند. همایش بین‌المللی مقابله با گرد و غبار با همکاری سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران برگزارشده است.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =