لاریجانی: ایران سپر هجوم مواد مخدر به سمت کشورهای دیگر شده است

رییس مجلس گفت: همسایه ما محل تولید فراوان مواد مخدر است و در گفت‌و‌گو با مسئولان این کشور آنها نیز اظهار نگرانی می‌کنند و معتقدند تروریست‌ها از منابع فروش مواد مخدر استفاده می‌کنند پس با چنین شرایطی باید حساسیت بیشتری به موضوع مواد مخدر وجود داشته باشد زیرا منبع تغذیه مالی تروریست‌ها کشت مواد افیونی است.

به گزرش خبرآنلاین، علی لاریجانی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر از تلاش ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر گفت و از همکاری مجلس شورای اسلامی دراین زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

اهم اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*قاچاق به کشور و تولید ملی لطمه می‌زند اما قاچاق مواد مخدر انسان‌ها را از درون و خانواده‌ها را از بین می‌برد.

*باید اهتمام بیشتری داشت هم حکمرانان در عرصه سیاستگذاری و هم مجریان و اندیشمندانی که حرفشان در جامعه طنین انداز است وقتی نگاه می‌کنیم به قاچاق اعتیاد و مواد مخدر و براساس گزارش‌های وزارت کشور می‌بینیم که حرکت‌های مثبتی انجام شده است.

*همسایه ما محل تولید فراوان مواد مخدر است و در گفت‌و‌گو با مسئولان این کشور آنها نیز اظهار نگرانی می‌کنند و معتقدند تروریست‌ها از منابع فروش مواد مخدر استفاده می‌کنند پس با چنین شرایطی باید حساسیت بیشتری به موضوع مواد مخدر وجود داشته باشد زیرا منبع تغذیه مالی تروریست‌ها کشت مواد افیونی است.

*جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر بیش از 3 هزار نفر شهید و چند هزار جانباز تقدیم کرده است که این نشان از فداکاری ایران دارد و ما سپر هجوم مواد مخدر به سمت کشورهای دیگر قرار گرفته‌ایم، ایران تنها کشوری بود که برای تحقق کشت جایگزین در افغانستان کمک کرده ولی سایر کشورها در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

*بنا نیست همه هزینه‌ها را ایران بپردازد لازم است در صحنه بین المللی به این موضوع جدی‌تر توجه شود و برای تعویض کشت و مبارزه بین المللی نیاز به اراده کشورها احساس می‌شود.

* سیستم‌های اطلاعاتی کشورهایی که مدعی اشراف کامل هستند بر این موضوع اشراف ندارند، از کار انداختن لابراتوارهایی که متحرک نیستند کار سختی نیست و با اقدام صحیح در این زمین می‌توان فراگیری آن را از بین برد، قدرت سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی و آمریکا این ظرفیت را دارند تا با این مشکلات برخورد کنند ولی اراده جدی وجود برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد که اقراض مختلفی ممکن است پشت این موضوع باشد که این کشورها زیر بار این مسئولیت بین المللی نمی‌روند.

* در برنامه ششم توسعه به این موضوع توجه خاص شده و بودجه خاصی در نظر گرفته‌ایم تا پشتیبانی‌های لازم برای ساماندهی این شرایط محقق شود.

*در بخش فرهنگی باید اقدامات جدی‌تری انجام شود و صدا و سیما تولیدات جذابی را در این زمینه داشته باشد که البته کارهایی انجام شده ولی نیاز به اهتمام بیشتری است تا نوجوانان و جوانان باآگاهی وچشم باز موضوعات را درک کنند.

* باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد و وجوهی که گستره اجتماعی را افزایش می‌دهد مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در مجلس شورای اسلامی نیز به آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر توجه می‌شود.

*اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهادات خود را مطرح کنند مجلس نیز کمک‌های لازم را انجام می دهد و این را جزو وظایف خود می‌دانیم.

*در برنامه پنج ساله ششم به مبارزه با مواد مخدر توجه شده که امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد تا این بلای خانمان سوز کنترل شود و کمتر با این مشکل مواجه باشیم.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =