انجمن مطبوعات انگلیس/ Press Association با حمایت مالی 807 هزار دلاری گوگل و با کمک ربات، ماهانه 30 هزار خبر محلی برای رسانه‌ها تولید می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، ربات‌ها در کنار کمک روزنامه نگاران نقش اصلی را در تولید محتوای جدید برعهده خواهند داشت و این یکی از بزرگترین حمایت‌های مالی گوگل در بخش روزنامه‌نگاری دیجیتال است که در اروپا شکل می‌گیرد.

طبق این پروژه، انجمن مطبوعات انگلیس{لینک} با استارتاپ Urbs Media که در حوزه داده کاوی و داده پردازی فعالیت دارد؛ اخبار قابل قبول (30 هزار خبر در ماه) را برای صدها رسانه‌ در انگلیس و ایرلند تحت پرتال RADAR (Reporters And Data And Robots) تولید و عرضه خواهند کرد.

در این پروژه ربات‌ها کار اصلی خبرنویسی را برعهده داشته و ادیت نهایی و تایید خبر توسط روزنامه‌نگاران (دخالت انسانی) انجام می پذیرد.

«پیتر کلیفتون» سردبیرِ PA می‌گوید روزنامه‌نگاران از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و ربات بهره برده و از آن در تشخیص خبر خوب و ایجاد خبر استفاده می‌کنند و کمک بزرگ ربات‌ها به افزایش تعداد خبر است. وی تاکید کرد که مهارت خبری روزنامه‌نگار در این پروژه همچنان حرف اول را می‌زند و ربات دسترسی به اخبار محلی را که بدلیل حجم زیاد تاکنون دیده نمی‌شده؛ ممکن می سازد.

به گفته وی روزنامه‌نگاران اغلب تمپلیت‌های خبری خود را از پایگاه‌های دولتی، شوراهای محلی و مورد اعتماد NHS در اموری مانند جرم و جنایت، سلامت و مباحث اشتغال و ... جمع آوری می‌کنند و حالا نرم افزار ملی برای این کار تعریف می‌شود که کار آنها را آسان کرده و با خواندن اخبار به طور خودکار، خوراک خبری برای روزنامه‌نگاران فراهم سازد.

نکته قابل توجه اینکه سیستم RADAR به طور خودکار گرافیک، ویدئو و تصویر به داستان‌های اضافه می‌کند.

سال آینده و هم زمان با یکصد و پنجاهمین سال تاسیس انجمن مطبوعات در انگلیس پروژه رادار آغاز به کار خواهد کرد.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =