رییس تعاونی تولیدکنندگان صنایع غذایی درباره تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر تغییر ساختار صورت گیرد، بهتر از این است که بخواهیم کلا همه ساختارها را عوض کنیم؛ مردم یا صاحبان صنایع دیگر به قضیه ادغام عادت کرده‌اند.

مهدی کریمی‌تفرشی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:«در رابطه با جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بگویم که این تغییرات اگر بخواهد صورت گیرد، برای دولت هزینه در بر دارد. باید اصلاح ساختار صورت گیرد، تغییر ساختار نباید اتفاق بیفتد.»

وی افزود:«در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به یک وزیر چابک، باتجربه و مدبر نیاز داریم و وزیر باید 3 قائم‌مقام را برای خود در نظر بگیرد. یک قائم‌مقام برای صنعت، یکی هم برای تجارت و یکی هم برای معدن بگذارد و با اختیاراتی که می‌دهد، بتواند کارها را به خوبی انجام دهد.»

رییس تعاونی تولیدکنندگان صنایع غذایی با تاکید بر این‌که تغییر ساختار هزینه زیادی را در پی دارد، تصریح کرد:«یک‌سری از وظایفی که روی دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت در گذشته بوده، در حال حاضر روی دوش وزارت جهادکشاورزی گذاشته شده است. در این میان، برخی بروکراسی‌ها کمتر شده و تولیدکنندگان با تسهیلات راحت‌تری مراجعه می‌کنند و کارهای اداری را انجام می‌دهند.»

کریمی‌تفرشی عنوان کرد:«به نظر من اگر تغییر ساختار صورت گیرد، بهتر از این است که بخواهیم کلا همه ساختارها را عوض کنیم. مردم یا صاحبان صنایع دیگر به قضیه ادغام عادت کرده‌اند.»

وی ادامه داد:«البته در زمان ادغام نیز یک‌سری مخالف و موافق وجود داشت، اما این کار انجام شد. حالا بعد از مدت کمی اگر دوباره تفکیک صورت گیرد، هزینه‌هایی که در زمان ادغام ایجاد شده، ممکن است همه این هزینه‌ها را دوباره بدهیم.»

رییس تعاونی تولیدکنندگان صنایع غذایی با بیان این‌که به نظر من در این شرایط، تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به صلاح نیست، درباره هزینه‌های تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:«در این میان، باید باز دوباره بودجه‌های مختلفی صادر شود و برای هر کدام از وزارتخانه‌ها باید بودجه تعریف شود. برای هر کدام از وزارتخانه‌ها باید وزیر تعریف شود.»

کریمی‌تفرشی افزود:«حساب کنید تعداد حقوق‌بگیرانی که در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هستند، در صورت تفکیک شاید چند برابر شوند. این هزینه ریالی را روی دوش دولت قرار می‌دهد. در کل از نظر بنده این کار صورت نگیرد، بهتر است.»

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، بهتر است به ساختار قبلی برگردند یا ساختار جدیدی باید داشته باشند؟ تصریح کرد:«در صورت تصویب این لایحه در مجلس، باید ساختارهایی را که در گذشته دچار ضعف بوده و باعث شده که از آن حالت تفکیک در بیاید، تغییر کند. طبق اطلاعاتی که من دارم، اگر قرار باشد مجلس لایحه را تصویب کند، یک‌سری ساختارهای جدید شامل حال وزارتخانه‌های جدید خواهد بود.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =