واحد مرکزی خبر نوشت: انگلیس، آمریکا و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند هرگز معاهده منع کامل تسلیحات هسته‌ای را که در کنفرانس بین المللی سازمان ملل به تصویب رسید امضا نخواهند کرد.

سه کشور انگلیس، آمریکا و فرانسه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک در سازمان ملل اعلام کردند این سه کشور هرگز معاهده منع کامل تسلیحات هسته‌ای را که در کنفرانس بین المللی سازمان ملل به تصویب رسید امضا نخواهند کرد.

در این بیانیه مشترک آمده است: « فرانسه، انگلیس و آمریکا در مذاکرات مربوط به منع تسلیحات هسته‌ای شرکت نداشته اند. ما قصد امضا‍ء، تصویب یا عضویت در این معاهده را نداریم. چرا که این پیمان واقعیات فضای امنیت بین الملل را در نظر نمی‌گیرد. عضویت در این پیمان با سیاست بازدارندگی هسته ای که برای برقراری صلح در اروپا و شمال آسیا در طول هفتاد سال گذشته از اهمیت اساسی برخوردار بوده است ، هیچ سازگاری و سنخیتی ندارد و موجب تقویت امنیت کشورها یا تقویت صلح و امنیت بین المللی نمی شود. »‌

141 کشور به رهبری اتریش، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی و نیوزیلند در سه هفته مذاکرات درباره این معاهده شرکت کردند.این معاهده ممنوعیت کامل توسعه، ذخیره و تهدید استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را خواستار می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =