وزیر اطلاعات: نیازی به ارعاب و بگیر و ببند نیست/ پرونده توهین‌کنندگان به روحانی در میانه راه است

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که با تروریست ها که امنیت مردم را به چالش می کشند بدون مسامحه برخورد می‌کنیم، گفت: در دولت آینده اشراف اطلاعاتی را تقویت و از به چالش کشیدن امنیت کشور توسط تروریست ها جلوگیری می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سید محمود علوی بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور خود در دولت دوازدهم اظهارکرد: ما سربازیم، سرباز همیشه آماده خدمت است و سنگرش را خودش انتخاب نمی کند، زمانی که وظیفه به او داده می شود، نه نمی گوید و انجام وظیفه می کند، من آماده خدمت هستم.

اهم اظهارات وزیر اطلاعات را به نقل از خبرگزاری ها در زیر می خوانید؛

*امنیت مهم‌ترین مساله برای این وزارتخانه است و بتواند با کمترین هزینه چالش آفرینی دشمنان انقلاب را پیش بینی و مدیریت و از آسیب زدن چالش ها به کشور جلوگیری کند. تاکنون مجموعه امنیتی کشور که در راس آن وزارت اطلاعات بوده از نظر قانون به عنوان مادر جامعه اطلاعاتی است، این رسالت خود را به خوبی ایفا کرده و در دنیایی که پر از التهاب و ناامنی بوده امنیت کشور را حفظ کرده است.

*جز یک مورد که تروریست ها توفیق آنچنانی پیدا نکردند در سایر موارد این نهاد ضربه لازم را زده است. مهم این است که اشراف اطلاعاتی را تقویت کنیم که تقویت خواهیم کرد و از به چالش کشیدن امنیت کشور توسط تروریست ها جلوگیری کنیم و شاهد امنیت پایدار در کشور اسلامی ایران باشیم.

* {درباره این که بعضی از نمایندگان مجلس بحث دوتابعیتی و سوال از شما را باردیگر در مجلس مطرح کردند} دوتابعیتی مساله ای است که می توانست به صورت اداری و با مکاتباتی بین دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات و سایر دستگاه هایی که به نوعی مرتبط هستند، حل شود و اصلا نیازی به رسانه ای کردن آن نبود چون در حد و اندازه ای نبود که نیاز به انعکاس رسانه ای داشته باشد.
علوی ادامه داد: هیچ دستگاهی در دولت تعمد بر این ندارد که فردی دوتابعیتی داشته باشد و به قانون دهن کجی کند، او را به کار بگیرد و مسوولیت بدهد.

*هیچ دستگاهی در نظام در بدنه دولت یا در دستگاه های غیردولتی نداریم که بخواهد در برابر قانون دهن کجی کند. اگر فردی دوتابعیتی باشد و دستگاهی از این موضوع اطلاعاتی نداشته باشد، اشکالی متوجه آن نیست اما هیچ دستگاهی نداریم که بداند فردی دوتابعیتی است و قانون اجازه به کارگیری و واگذاری مسوولیت به او را نمی دهد آن را استخدام کرده باشد.

* کسانی که فکر کردند مساله دوتابعیتی ابزاری برای به چالش کشیدن دولت در افکار عمومی است به ابزار خوبی متمسک نشدند و این ریسمان پوسیده ای است و خود آن کسانی که این را برجسته می کردند کم کم به این نتیجه می رسند که این نردبان، نردبان محکمی برای بالارفتن از آن و به چالش کشیدن دولت نیست.

* {درباره احضار برخی خبرنگاران از سوی نهادهای امنیتی } من بارها گفته ام با احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر، اقتصادی و سیاسی مخالف هستم. این مطلب را نه به عنوان یک روحانی و دانشگاهی بلکه به عنوان یک مقام امنیتی می گویم چرا که در مدیریت جامعه خودی که اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی و سیاسی و مدنی جامعه خودی هستند، ارعاب و روش های سخت به عنوان وسیله صحیح مدیریت نیست. بهترین روش صحیح مدیریت فعالان رسانه اعم از خبرنگاران، مدیران مسوولان ، سردبیران یا فعالان اقتصادی یا سیاسی تعامل است.

* تجربه های بسیار گران سنگینی در وزارت اطلاعات داریم که با مجموعه ای از فعالان صنف های مختلف صحبت کردیم اگر مواردی بود که باید رعایت می کردند خود آنها رعایت کردند و نیازی به ارعاب و بگیر و ببند و امثال اینها نداشته است. این گونه روش ها مربوط به مدیریت دشمن است. قرآن هم به ما می گوید که ارعاب و هراس در رابطه با دشمن باید به کار گرفته شود. تجهیزات نظامی را فراهم کنید برای این که دشمنان خدا و خودتان را بترسانید. ابزار ترس و دستگیر کردن و بازداشت کردن فقط در رابطه با دشمن است.

* ما با تروریست ها که امنیت مردم را به چالش می کشند بدون مسامحه برخورد می کنیم و مانند عقاب با چنگال پرقدرتش به سراغ آنها می رویم و پنجه های پولادین خود را در خرخره آنها فرو کرده و قلب پلید و مغز بدنیت آنها را نشانه گلوله های آتشین خود قرار می دهیم.

* اما برای مردم ، فعالان مدنی، خبرنگاران، هنرمندان، ناشران و فعالان اقتصادی وظیفه خود می داند که به عنوان یک خادم بهترین خدمت را چه در عرصه امنیت و چه در سایر عرصه ها ارایه کند و این مسیری است که وزارت اطلاعات امروز دنبال می کند و امیدواریم که همه جامعه اطلاعاتی همین مسیر را دنبال کنند.

*{درباره آخرین وضعیت پرونده توهین کنندگان به رییس جمهوری در روز قدس} این پرونده در میانه راه است و در دست انجام است، هنوز در این مورد نمی توانیم اظهارنظری داشته باشیم.
29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    اقا بکی بیاد ما رو هم ببره سربازی
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    1 1
    توی این شرایط که اصولگرایان دست شون واسه کارشکنی خالیه از هیچ چیز برای جنجال نمیگذردن و حتی برای یه دستمال قیصریه آتش میزنن حالا وزیر بگه مسئله در حد رسانه ای شدن نبوده
  • بی نام US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    یعنی اگر افراد دو تابعیتی متخصص هم باشند نمی تونن به کشورشون خدمت کنن؟ هیچ کشوری تو دنیا خودش خودش رو تحریم نمی کنه و سعی می کنه از متخصصینش بهترین استفاده رو بکنه. حالا یک دزدی مثل خاوری رشوه گرفته و فرار کرده به کانادا فکر می کنید همه دو تابعیتی ها همینجوری اند؟ باور کنید خیلی از ایرانیهای مقیم خارج از کشور که مسئله خاصی هم ندارن دوست دارن به کشور خودشون خدمت کنن. نه اینکه به صرف تابعیت دوم به اونها به چشم جاسوس نگاه بشه. اون کسانی که بخوان دزدی کنن و فرار کنن احتیاجی به تابعیت دیگه ندارن. با همون پول دزدی و رشوه هر جا بخوان اقامت می گیرن یا دستکم ساکن میشن.
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    پرونده توهین کنندگان به احمدی نژاد چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟