۲ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴

ایرنا نوشت: رکس تیلرسون مذاکرات خود را در جده با کشورهای تحریم کننده قطر به پایان رساند و قرار است به دوحه برود.

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا مذاکرات خود را در جده با وزیران خارجه چهار کشور تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، امارات و بحرین) و با حضور کویت به نمایندگی شیخ محمد العبدالله وزیر مشاور در امور شورای وزیران به پایان رساند.
تیلرسون از جده به کویت که نقش میانجی گری را در این بحران ایفا می کند، رفت ولی هیچ توضیحی در باره مذاکرات جده نداد.
وزارت امور خارجه آمریکا در همین حال اعلام کرد که تیلرسون امروز (پنجشنبه) برای دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و دیگر مقامات قطری به دوحه خواهد رفت تا آنان را از نتایج نشست جده مطلع کند.

وزیر امور خارجه آمریکا قبل از ترک جده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفت و گو کرد.
تیلرسون برای حل بحران قطر و مذاکره با کشورهای تحریم کننده دوحه روز دوشنبه گذشته وارد کویت شد.
وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در سفر به دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود دیدار و گفت و گو کرد و تفاهم نامه تقویت مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تامین مالی تروریست ها را به امضا رساند.
تیلرسون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری از نقش قطر در مبارزه با تروریسم تمجید کرد و گفت قطر اولین کشوری بود که به درخواست های نشست ریاض درباره مبارزه با تامین مالی تروریسم پاسخ داد.
وزیر امور خارجه قطر نیز از کشورهای تحریک کننده دوحه خواست به تفاهم نامه امضا شده بپیوندند اما کشورهای تحریک کننده قطر در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که توافق بین واشنگتن و دوحه اقدامی غیر کافی است و آنان از نزدیک اجرای این توافقنامه را زیر نظر خواهند داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =