ایرنا نوشت: خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین با جانبداری از رژیم اشغالگر قدس ازعملیات شهادت طلبانه روز گذشته فلسطینیان در صحن مسجد الاقصی که منجر به شهادت سه فلسطینی وهلاکت دو نظامی صهیونیست شد، انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، وزیر خارجه بحرین جمعه شب درصفحه شخصی خود در توییتر به جای محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی نوشت: نماز در مسجد الاقصی حق مسلمانان است نباید در برگزاری آن اخلال شود.
وی ادعا کرد: مساله کشتن پلیس رژیم صهیونیستی مغایر با قراردادها به ویژه توافقنامه چهار ژنو است.
توئیت وزیرخارجه بحرین با خشم شدید مسلمانان مواجه شد به طوری که وی را طرفدار رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
عادی سازی رابطه دولت بحرین با رژیم صهیونیستی با واکنش شدید مردم این کشور مواجه شده است.

حسن المرزوق دبیرکل جمعیت الوحدوی گفت: همه مردم بحرین اعم از سنی و شیعه مخالف عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند و با هیچ نوع رابطه با آن موافقت نخواهند کرد.
وی افزود: مخالفت با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی یک مساله داخلی یا خارجی نیست بلکه مساله امت عربی است و هر شهروند یا هر فرد عرب حق دارد با میزبانی هیات رژیم صهیونیستی مخالفت کند.

المرزوق ادامه داد: مردم، جمعیت ها، سیاستمداران و حقوقدانان از سفر اخیر هیات رژیم صهیونیستی به بحرین خشمگین هستند.
المرزوق با اشاره به بی تفاوتی رژیم آل خلیفه به خون هایی که در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ریخته می شود، گفت : این رژیم خشم مردم بحرین و جامعه مدنی آن نسبت به رژیم صهیونیستی را نادیده می گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به توسعه روابط بحرین ورژیم صهیونیستی ما می ترسیم این روابط که با رابطه بازرگانی شروع شد و الان رابطه ورزشی است منجر به حضور نتانیاهو در بحرین شود.
علمای بحرین اعلام کردند: رژیم آل خلیفه با میزبانی ازهیات رژیم صهیونیستی، جدایی کامل خود از مردم ومسایل مرکزی آن از جمله فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.
علمای بحرین ضمن اعلام تبرئه خود از رژیم آل خلیفه و اقدامات غیرشرعی و منافی دین اسلام تاکید کردند رژیم آل خلیفه نماینده بحرین و مردم آزاده آن نیستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =