۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۰

دانشمندان با دستکاری ژنتیکی درختان استرالیایی ایده‌آل برای صنعت کاغذ، آن‌ها را برای رشد در نواحی سرد شمال آمریکا و کانادا آماده کرده‌اند. اما این کار با مخالفت گسترده علاقمندان محیط زیست روبرو شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، چند شرکت بزرگ کاغذسازی می‌خواهند درختان استرالیایی را در ایالت‌های شمالی آمریکا و کانادا بکارند. دلیل آن‌ها این است که درختان استرالیایی هم خیلی سریع‌تر رشد می‌کنند و هم آوندهایی دارند که برای کاغذسازی کیفیت بسیار بالایی دارند.

اما این درختان به هوای بسیار گرم نیاز دارند. حالا این شرکت‌ها با دستکاری این نوع درخت‌ها، آن‌ها را در مقابل سرما و یخ‌زدگی مقاوم ساخته‌اند و در حال حاضر، این آزمایش را پشت سر می‌گذارند که تا چه حد می‌توانند در زمین‌های شمالی پیش بروند.

مثل همیشه این اقدام با مخالف شدید محیط‌دوستان مواجه شده است. آن‌ها نگرانند که کاشت درخت‌های دستکاری‌شده در محیطی که بومی آن‌جا نیستند،‌ اکوسیستم و زندگی سایر موجودات منطقه را تحت‌الشعاع قرار بدهد. هرچند که به نظر می‌رسد مثل اغلب نزاع‌های صنعت و اقتصاد با طبیعت‌نگری و محیط‌دوستی، نمی‌توان چندان به توقف چنین پروژه‌ای چشم امید داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد کاووسی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 0
    با سلام مدتی است که در رابطه با پرورش درختانی که برای تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیرند تحقیق می کنم .اما هیچ مطلب مفیدی پیدا نکردم.من در منطقه ای گرم و کویری زندگی می کنم.هدفم از اجرای این طرح علاوه بر بیابان زدایی ، درآمدزایی هم هست.به لحاظ تامین منابع مالی هیچ مشکلی ندارم.فقط نوع درخت و اطلاعاتی در مورد پرورش این درختان نیاز داشتم.بسیار ممنون میشوم اگر در این خصوص بنده را راهنمایی کنید.با تشکر از لطف شما