مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد ضایعات نخاعی تحت پوشش بهزیستی در استان را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد ضایعات نخاعی تحت پوشش بهزیستی در استان را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش فصلی نو ،علیرضا موسوی امجد امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: نرخ معلولیت در این استان بالاتر از میانگین کشوری است، و عامل ۲۰ درصد از آمار این معلولین را که سقوط از درخت گرد تشکیل می دهد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمد را سه درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود ۲.۷ درصد ذکر کرد. موسوی امجد تصریح کرد : تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج های فامیلی و دانش ناکافی خانواده ها نسبت به مسائل روانشناختی کودکان را از عوامل موثر در افزایش بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۴۶ خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.

وی تعداد مراکز توانبخشی در استان را ۲۵ مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد، ۹ مرکز توانبخشی شبانه روزی هستند.

وی یکی از برنامه ها و راهبردهای اساسی سازمان بهزیستی در دولت یازدهم را غربالگری، انجام آزمایش، مشاوره ژنتیک و ارائه مشاوره قبل از ازدواج برای کاهش نرخ معلولیت ها ذکر کرد.

موسوی امجد اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و اهداف راهبردی سازمان بهزیستی سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصد نزخ معلولیت در کشور باید کاهش یابد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان  انجام مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج را یکی از مهمترین راهکارهای تحقق این مهم دانست. یکهزار و ۶۰۶ معلول روانی، یکهزار و ۴۴۵ ناشنوا، یکهزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

در پایان این نشست مدیران و معاونان سازمان بهزیستی با حضور در گلزار شهدای یاسوج با آرمانهای انقلاب تجدید میثاق کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =