معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت : ۹۳۸ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال طی فصل بهار به نیازمندان پرداخت شده که خیران می توانند با افتتاح حساب و سپرده گذاری در این صندوق در اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بدون سود یاری گر کمیته امداد باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از  روابط عمومی کمیته امداداستان ، مهرداد شریف پور با بیان اینکه این نهاد به دنبال توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است افزود: طی سه ماهه اول سال مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی برای ۷۰ زوج جوان جهیزیه پرداخت شده است که تمامی نوبت حمایتی ها تا پایان سال ۹۵ پرداخت شده و زوجی در انتظار دریافت تسهیلات نیست.

شریف پور به راه اندازی و فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان اشاره و اعلام کرد: ۹۳۸ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال طی فصل بهار به نیازمندان پرداخت شده که خیران می توانند با افتتاح حساب و سپرده گذاری در این صندوق در اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بدون سود یاری گر کمیته امداد باشند.

وی از حمایت بیش از ۲۵ هزار خانوار در استان خبر داد و مطرح کرد: طی سه ماهه نخست سال بیش از ۲۹ میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است که کمیته امداد با اجرای طرح های پالایش و توانمندسازی به دنبال مستقل شدن و خروج از تحت حمایت خانواده ها است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه ۱۲ مورد معرفی جهت استفاده از تسهیلات سربازی صورت گرفته شده است بیان کرد: بیش از یک هزار دانشجو و سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز تحت حمایت این نهاد است که برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نموده اند و خیران و نیکوکاران می توانند برای تأمین هزینه های تحصیلی آنها بسته های حمایتی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سطح استان پرداخت کنند.

وی به ارائه خدمات درمانی و پرداخت فرانشیز و هزینه های درمان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۸۵ نفر از خدمات درمانی این نهاد بهره مند شدند که طی سه ماهه ابتدای سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای بیمه تکمیلی و مکمل مددجویان پرداخت شده است.

شریف پور از حمایت بیماران خاص ساکن شهرها خبر داد و افزود: ۱۱۰ نفر بیماران خاص شناسایی شده و تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند که ۱۹ نفر بیمه شده این نهاد بوده و ۹۱ نفر که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =