مدیر ورزشگاه آزادی: دستور برسد بانوان بیایند، درها را باز می‌کنیم/ سیگار نکشیدن فرهنگ‌سازی می‌خواهد

سیدحسن طباطبایی با وجود برگزاری دو دیدار اخیر تیم پرسپولیس در سوپرجام و هفته اول لیگ برتر از شرایط برگزاری مسابقات فوتبال در این فصل ابراز رضایت نداشت.

مدیر مجموعه آزادی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره مسائل مختلف مربوط به این ورزشگاه از جمله ورود ناگهانی حیوانات به زمین شماره یک استادیوم آزادی و موضوع کشیدن سیگار در حین برگزاری مسابقات فوتبال صحبت کرد. از طباطبایی درباره ورود بانوان به ورزشگاه هم سؤال کردیم.

دومین بازی این فصل هم در استادیوم آزادی برگزار شد. از شرایط برگزاری رضایت داشتید؟
با وجود اینکه تقریباً همه ارگان‌های ذی‌ربط و درگیر با برگزاری این دو بازی در سوپرجام و بازی اخیر پرسپولیس - فولاد، از نحوه برگزاری این دیدار ابراز رضایت داشتند ولی من هنوز فکر می‌کنم شرایط بهتر از این هم می‌تواند باشد.

از چه نظر؟
از هر نظر. تهیه بلیت، نظم و آرامش در حین نشستن تماشاگران روی صندلی‌های‌شان و دیگر مسائل مرتبط با آسایش آن‌ها در ورزشگاه. فکر می‌کنم هنوز آنچه مد نظر ماست اتفاق نیفتاده و امیدوارم در هفته‌های آتی و با هماهنگی‌های لازم در این زمینه شرایط رفته رفته به سطحی که ما انتظار داریم برسد تا به خوبی پذیرای هموطنان‌مان در استادیوم آزادی باشیم.

این هفته قرار بود کسی در استادیوم سیگار نکشد ولی تصاویر تلویزیونی بارها نشان داد که در ورزشگاه خیلی‌ها سیگار می‌کشیدند! ایراد از بازرسی بدنی ناقص است یا بوفه‌ها سیگار می‌فروختند؟
هیچ‌کدام. ما در همه موارد توصیه‌های لازم را کرده بودیم تا یک نخ سیگار هم وارد ورزشگاه نشده و البته سیگاری هم در ورزشگاه به کسی فروخته نشود ولی به هر حال این قبیل کارها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید با اجرای قوانین سفت و سخت با این ناهنجاری‌ها مقابله کرد. به هر حال در استادیوم نوجوانان یا کودکانی همراه با پدران و برادران‌شان حضور دارند که شاید این عادت غلط برای‌شان جالب به نظر رسیده و ما باید کم‌کم این عادت‌های اشتباه را از خودمان یا لااقل از محیط‌های عمومی دور کنیم. به خاطر داریم که چطور بستن کمربند ایمنی برای مردم سخت بود ولی با اعمال قانون و به مرور زمان امروز کمتر کسی بدون بستن کمربند ایمنی رانندگی می‌کند و این سیگار نکشیدن هم می‌تواند با فرهنگ‌سازی به یک عادت مطلوب تبدیل شود.

در این مدت کمپین‌های زیادی برای راه دادن بانوان به ورزشگاه راه افتاده است. شما در این باره چه اقدامی کرده و یا چه اقدامی در نظر دارید تا در بازی ایران - سوریه بانوان‌مان بتوانند به آزادی بیایند؟
ما به لحاظ سخت‌افزاری هیچ مشکلی برای ورود بانوان به ورزشگاه آزادی نداریم ولی درباره آمدن یا نیامدن آن‌ها به داخل تابع تصمیمات مقامات ذی‌صلاح هستیم و هر دستوری در این باره صادر شود ما از آن تبعیت می‌کنیم. بگویند وارد شوند ما هم درها را باز می‌کنیم.

در بازی استقلال - العین یک سمور وارد زمین چمن آزادی شد. در این مدت که لیگ تعطیل بود تدبیری برای جلوگیری از ورود این حیوانات اندیشیده نشد تا آسیبی از این جهت به حیوانات وارد نشود؟
همه تمهیدات لازم برای این مهم را در نظر گرفته‌ایم. نصب حصار، فنس و هر کار دیگری لازم بوده کرده‌ایم ولی باز هم در پاره‌ای موارد این حیوانات به داخل می‌آیند. این جانوران جزئی از جغرافیای این منطقه هستند. می‌دانید که استادیوم آزادی در محدوده‌ای از تهران به نام خرگوش‌تپه احداث شده است.

خطری برای انسان‌ها ندارند؟
در این باره هم با مسئولان شهرداری هماهنگی کرده‌ایم تا سگ‌هایی که در مجموعه زندگی می‌کنند را با واکسن هاری ایمن کنند. راهی غیر از این نداریم. نه می‌توانیم آن‌ها را از بین ببریم که این رفتاری غیرانسانی است و نه بیش از حد آزادشان بگذاریم که برای ورزشکاران یا مردم عادی مزاحمت ایجاد کنند.

چه گونه‌هایی از حیوانات در آزادی زندگی می‌کنند؟
سگ، روباه، شغال، خرگوش، سمور، سنجاب، مار، موش، طوطی، کلاغ و از این قبیل حیوانات که در واقع مالکان اصلی این مجموعه آن‌ها هستند!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =