برگزاری دوره آموزشی ارتقای سلامت اداری در شرکت توزیع برق استان سمنان

دوره آموزشی ارتقای سلامت اداری با رویکرد راه های مقابله با جعل اسناد، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان به عنوان مدرّس این دوره آموزشی بیان داشت: سند بر دو نوع رسمی و عادی است و عبارت از هر نوشته ای است که در مقام دعوی یا دفاع، قابل استناد باشد.
رضا زمانی با اشاره به این که مفاد سند در صورتی معتبر است که مخالف قوانین نباشد گفت: اسنادی که در اداره ی ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مأمورین رسمی در حدود صلاحیت آنها برطبق مقررات قانونی تنظیم شده باشد، رسمی است.
وی اسناد عادی و اعتبار آنها و همچنین اسناد رسمی را تشریح نموده و افزود: هرگاه سند به وسیله یکی از مأمورین رسمی تنظیم اسناد تهیه شده ولیکن مأمور، صلاحیت تنظیم آن سند را نداشته و یا رعایت ترتیبات مقرره قانونی را در تنظیم سند نکرده باشد، سند مزبور در صورتی که دارای امضاء یا مهر طرف باشد، عادی است.
در ادامه کارشناس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سمنان با تبیین موارد جعل و تزویر اظهار داشت: جعل، پایه و اساس تعداد زیادی از جرایم دیگر نظیر اخلال در نظام اقتصادی را فراهم می کند.
سروان "علی پیلتن" با بیان این که وقتی فردی اقدام به مخدوش نمودن یا ساخت اسناد و مدارک دولتی می نماید جاعل است گفت: ساختن نوشته یا سند، مهر و امضای اشخاص رسمی و غیر رسمی، خراشیدن یا تراشیدن، قلم بردن، الحاق شامل تغییر رقم یا حروف، محو و اثبات برای اعتبار دادن به امر باطل، به عنوان مصادیق قانونی جعل محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: فراوانی اسناد کاغذی در سیستم اداری، پائین بودن ضرایب امنیتی اسناد، نقص در شیوه گردش اسناد و مدارک در دستگاه ها، عدم رعایت جدی حیطه بندی در سازمان ها و دسترسی آسان به ابزار و تجهیزات مربوط به جعل را از عوامل تأثیرگذار در ارتکاب جعل عنوان کرد.
یادآور می شود: این دوره آموزشی که به همت دفاتر منابع انسانی و حقوقی شرکت توزیع برق استان برگزار گردید، مطالبی از جمله مصادیق استفاده از اسناد مجعول و راهکارهای مقابله و پیشگیری این گونه اسناد ارائه شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =