برخورد قانونی با فعالان گردشگری غیرمجاز در شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: بر اساس حکم دادستان شاهرود با فعالان گردشگری غیرمجاز در این شهرستان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «حمیدرضا حسنی» امروز و در گفت و گويي افزود:با هدف ساماندهی فعالیت تاسیسات گردشگری و جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز گردشگری، از فعالیت گروههای غیرمجاز در این حوزه به طور جدی جلوگیری می‌شود.
وی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، برخورد قانونی با این افراد در جلسات متعدد کمیته گردشگری شهرستان شاهرود مطرح شد و با توجه ویژه فرماندار و حمایت قاطع دادستان شاهرود از این موضوع، بر اساس تبصره 2 ماده 7 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگری و آئین نامه های مربوطه حکم صریح مبنی بر جلوگیری و برخورد قانونی با عوامل غیر مجاز گردشگری صادر و به فرماندهی انتظامی و دیگر مراجع ذیصلاح ابلاغ شد.
حسنی افزود: با توجه به موقعیت ویژه شهرستان شاهرود در حوزه گردشگری، برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از استقبال مردم از گردشگری با استفاده از تبلیغات در فضای مجازی، چاپ اقلام تبلیغاتی، توقف در میادین اصلی شهر و... بدون شناخت کافی از گردشگری اقدام به برگزاری تورهای غیر مجاز و اسکان مسافرین می کردند.
وی گفت: جذب غیر مجاز گردشگر علاوه بر وارد کردن لطمه جبران ناپذیر به پیکره صنعت گردشگری و به خطر انداختن امنیت سرمایه گذاری در این حوزه، سلامت اجتماعی گردشگران را نیز به خطر می اندازد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه برگزاری هر نوع تور و سفر گروهی داخلی و خارجی و اسکان گردشگران باید از طریق تاسیسات گردشگری مجاز انجام شود، از علاقمندان به سفر و گردشگری درخواست کرد با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به آدرس www.mirassemnan.ir اطلاعات لازم را در خصوص واحدهای مجاز به دست آورده و سفرهای خود در قالب توررا از این طریق برنامه ریزی کنند.
در استان سمنان 26 دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز فعالیت دارند که هشت دفتر از این تعداد در شهرستان شاهرود واقع شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =