وزیر نیرو : بیش از ۵۰۰بنگاه اقتصادی در امر تولید و فروش برق مشارکت دارند

حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: قبل از دولت تدبیر و امید کل بنگاه‌هایی که در امر تولید و فروش برق مشارکت داشتند به ۵۰بنگاه نمی‌رسید اما هم اکنون بیش از ۵۰۰بنگاه اقتصادی در امر تولید برق و فروش برق مشارکت دارند و این یکی از موفقیت های وزارت نیرو در دولت روحانی است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین حمید چیت‌چیان در آیین افتتاح ۴پروژه حوزه آب و برق شهرستان گرمسار اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم با تلاش‌هایی که انجام شده بود میزان خاموشی برق به ازای هر مشترک در هر شبانه روز سه دقیقه بود اما هم اکنون این شاخه به دو و شش دهم دقیقه رسیده است .
وی ادامه داد مسئله سطح ۹۰سانات فرکانس برق نیز از مسائلی است که بسیار مورد توجه وزارت نیرو بوده و هم اکنون از نظر دامنه فرکانس برق شبکه استاندارد به استانداردهای اروپایی رسیده ایم.
وی با اشاره به گزارش صباغ مدیر برق منطقه‌ای سمنان افزود: براساس این گزارش ما خاموشی در استان سمنان نداشتیم و این موفقیت بسیار بزرگی است که باید قدردان زحمات دستندرکاران این عرصه باشیم.
وزیر نیرو از افتتاح چندین طرح این وزارتخانه در دهه کرامت خبر داد و اضافه کرد: در دهه پر خیر و برکت کرامت شاهد به بهره برداری رسیدن چندین طرح بزرگ در استان سمنان به ویژه در شهرستان گرمسار هستیم که افتتاح و بهره برداری از این طرح ها جای خرسندی دارد.
وی تاکید کرد طرح آبرسانی از شهر گرمسار به ایوانکی با طول ۳۲کیلومتر ،طرح افزایش ظرفیت آبرسانی به شهر گرمسار و همچنین افتتاح پست ۶۳کیلو ولت که هم امکان تامین برق مطمئن تری برای صنایع را فراهم می‌کند و هم در آینده پاسخگوی نیاز‌های بیشتر صنایع خواهد بود از جمله طرح هایی بود که امروز در گرمسار به بهره‌برداری رسید و می‌تواند نویدبخش گام‌های بزرگی در حوزه صنعت آب و برق در این شهرستان باشد.
چیت چیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این چند سال بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی پافشاری و اصرار فرمودند افزود: با توجه به شعار امسال وزارت نیرو نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید توجه ویژه‌ای دارد.
وی تصریح کرد: باید بدانیم نیاز اولیه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره‌مندی کشور خدمت اساسی یعنی آب و برق است.
وزیر نیرو تاکید کرد: یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری ،مردمی کردن اقتصاد است و مردمی کردن اقتصاد دو معنا دارد یک معنا این است که بار اصلی اقتصاد از دولت به بخش خصوصی منتقل شود و دوم اینکه تعداد بیشتری از مردم و بنگاه‌های خصوصی درگیر فعالیت‌های اقتصادی شوند یعنی افراد با توان مالی گوناگون بتوانند در فعالیت های اقتصادی کشور مشارکت کنند.
چیت چیان با بیان اینکه برای تولید ۱۰۰مگاوات ظرفیت تولید برق 1000 میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد گفت: با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از بنگاه های کوچک و پراکنده می توان با سرمایه ای کمتر به تولید برق پرداخت .
این عضو کابینه تصریح کرد قبل از دولت تدبیر و امید کل بنگاه‌هایی که در امر تولید و فروش برق مشارکت داشتند به ۵۰بنگاه نمی‌رسیدند اما هم اکنون بیش از ۵۰۰بنگاه اقتصادی در امر تولید برق و فروش برق مشارکت دارند و این یکی از موفقیت های وزارت نیرو در دولت روحانی است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =