در نظرسنجی که روز گذشته درباره وام 20 میلیون تومانی ازدواج مطرح شد، اغلب کاربران خبرآنلاین مبلغ بیست میلیون تومان را برای تسهیلات ازدواج مناسب دانستند.

به گزارش خبرانلاین، از میان انبوه نظرهای رسیده در پاسخ به این سئوال که ایا مبلغ بیست میلیون تومان برای وام ازدواج مناسب است یا خیر ، بسیاری از کاربران نظرشان مثبت بوده است.
با این حال برخی نیز بر این نکته تاکید کرده اند که مشکل در ایران دیگر آغاز زندگی مشترک نیست و تداوم زندگی مشترک دغدغه اساسی جوانان ، در شرایط کنونی را تشکیل می دهد.
یکی از کابران نوشته است:« اگر روستاییان و اقشار آسیب پذیر پیام بگذارند، معلوم می شود که این مبلغ کمک بسیار مناسبی است.»
با این حال تداوم زندگی مشترک در بسیاری از نظرات ، دغدغه اساسی کاربران را تشکیل داده است.

بررسی ها نشان می دهد در شرایط کنونی به ازای هر چهار ازدواج ، یک طلاق در تهران ثبت می شود و برخی طلاق را آسان و به نفع خانم ها توصیف کرده اند.

میثم، یکی از کاربران در این خصوص گفته است: "ماهی رو ندین دست جوونا ماهیگیری یادشون بدین البته نظام آموزشی و فرهنگ ما اصلا نتونستن جوونا رو ماهیگیر خوب کنن الان مجبورن در این شکل و شمایل ماهی بدن بهشون."

یکی دیگر از کاربران مساله را فراتر از تشکیل زندگی مورد بررسی قرار داده تاکید کرده است: "مشکل ازدواج وام نیست. اتفاقا وام یک امکان خطرناک است. کسی که با پول وام و قرض بخواهد ازدواج کند بهتر است نکند. آنچه که مهم است امنیت شغلی، پذیرش مسئولیت و مشکلات زندگی مشترک شناخت روحیات جنس مخالف است که به لطف سیاست گذاری دولتمردان و در هر سه مورد دچار فقر شدید هستیم. باشد که به جای تعصب در هدایت جامعه، تفکر جایگزین شود."

برخی نیز با این جملات که اصلا کافی نیست، برای شروع زندگی به درد نمی خوره ، باید بلاعوض باشه و قسط بالای آن باعث بروز مشکلات عدیده دیگر می شود ، به این سئوال پاسخ داده اند.

فرزاد یکی از کاربران نظر داده است: "بعضی از دوستان انتظار دارن دولت خرج عروسی و اجاره خونه و جهیزیه و هزینه خوراک و پوشاک و ... از طرف دولت ماهانه واریز بشه به حسابشون تا برن ازدواج کنن اگر در نظر بگیریم که هزینه عروسی و رهن خونه و تهیه جهیزیه تو رنج متوسط در شهر تهران حدود 100 تا 120 میلیون تومن هزینه داشته باشه حدود 20 درصدش با وام جبران میشه که به نظرم قابل قبول هست .اونایی که ماهی 400 تومن ندارن قسط بدن یا حداقل 50 - 60 میلیون پس انداز ندارن بی خیال ازدواج بشن. مجردی حالا خیلی هم بد نیست."

یکی از کاربران در واکنش به این نظرات نوشته است:" جوری بعضی ها نوشتن با این پولها نمیشه هیچ کاری کرد که انگار زندگی لاشخوری خیلی بهشون ساخته. این پول وامه نه حقوق ماهیانه و پول توجیبی که میگید کمه و فلانه و ... تا دو سال پیش شش تومن بوده و تا ده سال پیش صفر تومن بوده و الان شده بیست میلیون تومن یعنی یه کمک و یه رانت عالی به دهه هفتادی ها بیست میلیون تومن با نرخ صفر درصد اگه همین پولو بانک بزارین میشه ماهی سیصد و پنجاه هزار تومن . بعضی ها رو دستتو عسل کنی بکنی تو دهنشون تا آرنجتو گاز میگیرن ."

یکی دیگر از کاربران نیز با درج این نظر به آغاز زندگی قسطی و تکیه بر مولفه هایی چون وام این چنین واکنش نشان داده است: "ازدواجی که از ابتدا با قسط و وام و بهره بانکی سر بگیره ، آخرش به فقر و درگیری و طلاق و بی خانمانی ختم میشه . ازدواج برای مرد ایرانی یعنی ورشکستگی مالی .. چرا باید بهر قیمتی و با هر شرایطی ازدواج کرد ؟ به خصوص مهریه که یک نوع باج خواهیه ..."

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    6 0
    دولت باید با آموزش و اشتغال و فرصت های برابر برای همه نه فقط ژنهای خوب َ برای جوانها شرایطی فراهم بکند که اگر بخواهند ازدواج کنند توانش را داشته باشند و به قرض و فلاکت کشیده نشوند بنابراین دولتها به این مفهوم در برابر زندگی جوانها مسؤلند . مشکل دیگر ضعف فرهنگی ماست که خانواده ها ازدواج را یک کاسبی نان و آبدار می بینند بی آنکه دخترانشان را برای مسؤ لیتهای زندگی زناشوئی شراکت در غم و شادی ، تحمل در نداری و بیماری مرد آموزش داده باشند . دختری که برای عروسی گران و مهریه و طلا و شیر بها و از این چیزها پافشاری میکند زن زندگی نخواهد شد . پسرانی هم که زیر بار مهریه یعنی این باجگیری می روند هنوز بلوغ فکری برای ازدواج ندارند همچنین است رسم خانمان برانداز جهیزیه .
  • کامران A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
    17 1
    دولت نده پس کی باید بده. اگر دولت این جور جاها هزینه نکند باید هزینه را صرف مبارزه با فحشا و اسیبهای اجتماعی بکند. البته وصد البته دولت باید زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کند. البته وظیفه دولت زمینه وبستر فراهم کردن هست نه ایجاد شغل. در جواب دوستانی که با وام ازدواج مشکل دارند خوب ازدواج نکنند و وام نگیرند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    1 0
    متاسفانه دولت از جیبش وام 10 میلیونی رو نمیده بلکه با فشار به بانکها مبالغ حسابهای قرض الحسنه رو که امثال من باز کردیم رو بخشش میکنه البته با تصویب مجلس