مهر نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ما در مدینه مستقر شده اند، گفت: نخستین گروه از حجاج ایرانی، شنبه از مدینه منوره عازم مکه خواهند شد.

حمید محمدی در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی برای عزیمت به مدینه منوره گفت : از مجموع ۵۹۰ کاروان زائران ایرانی تعداد ۳۰۰ کاروان مدینه قبل هستند که اعزام آن ها از روز ۸ مرداد آغاز شد و تا ۳۰ مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: کاروان های مدینه بعد ما ۲۹۰ کاروان است که اعزام آنها از ۱۴ مرداد آغاز می شود و تا ۳ شهریور آخرین پرواز های ما به جده انجام خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از حجاج ما در مدینه مستقر شده اند، گفت: نخستین گروه از حجاج ایرانی، شنبه از مدینه منوره عازم مکه خواهند شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: از روز پنجشنبه ۱۲ مرداد هیأت کنسولی ما در عربستان حضور یافت که گروهی از آن در مدینه و گروهی در مکه و جده مستقر خواهند شد.

محمدی گفت: بر اساس گزارش ها، اوضاع کلی و خدمات اقامتی و بهداشت و درمان در مدینه بسیار خوب است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امسال در مقایسه با سال های گذشته خدمات متنوعی به حجاج ارائه می دهیم و تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده ایم از جمله اینکه در عرفات چادرهای مدرن مجهز به کولرهای گازی برای حجاج تدارک دیده شده است.

محمدی ادامه داد: برنامه ریزی های مناسبی برای رفت و آمدهای حجاج صورت گرفته است و سازمان دهی و گروه بندی هایی که انجام شده متفاوت از سال های قبل است.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از برنامه های تردد با هماهنگی وزارت حج عربستان انجام شده است تا در عمل با مشکلی مواجه نشود.

محمدی گفت: وظایف تیم کنسولی، تعریف شده و همان وظایف معمولی است که در حمایت از یک شهروند ایرانی انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه لپ تاپ های مسافران به طور ویژه بازرسی می شود، گفت: حجاج اگر نیاز ضروری و مبرم به لپ تاپ ندارند آن را به همراه خود نبرند زیرا خودشان و کاروان معطل می شوند.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =