۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۵

کمتر از یک هفته پس از انتشار دستاورد مایکروسافت در نمایش تصاویر سه‌بعدی بدون عینک، نینتندو کنسول بازی سه‌بعدی خود را در نمایشگاه E3 معرفی کرد و بازار بازی‌های ویدیویی و نمایشگرهای 3بعدی را تکان داد..

ابوالفضل کریمی: نینتندو، کنسول بازی دستی سه بعدی خود را در نمایشگاه بازی‌های سه بعدی E3 در لس‌آنجلس به نمایش گذاشت.

به گزارش بی‌بی‌سی، این سیستم که 3DS نامیده می‌شود، می‌تواند تصاویر را به صورت سه بعدی نمایش دهد و برای دیدن آن نیاز به عینک‌های خاص نیست. نینتندو اعلام کرده است که این سیستم دستی جدید برای جایگزینی DS های موجود طراحی شده و قرار است تا اواخر سال 2010 / پاییز 1389 فروش آن آغاز شود.

نینتندو که یکی از غول‌های بازی‌ در جهان است، سیستم گرافیکی DS های خود را به طور کامل دگرگون کرد تا آن را به قرن 21 بیاورد. کنسول دستی بازی 3DS دارای دو لنز دوربین است که به مالک آن اجازه می‌دهد تصاویر را به صورت سه بعدی گرفته و به تماشای آن بنشیند.

یکی از مشکلات موجود بر سر راه نینتندو، ساخت صفحه نمایش سه بعدی بود که بتواند واسط کاربری قابل لمس کارایی را نیز به کاربر ارئه دهد و فراهم کردن این دو امکان به طور هم‌زمان دارای دشواری‌هایی بود. به همین دلیل در 3DS ها فقط صفحه نمایش بالایی برای نشان دادن تصاویر سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و صفحه نمایش پایینی نقش واسط کاربری لمسی را ایفا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های 3DS اتصال دائمی وای-فای آن است که که به طور خودکار دستگاه را آپدیت می‌کند. نینتندو هم‌چنین اعلام کرده که این آپدیت‌ها به صورت رایگان برای کاربران قابل استفاده خواهد بود.

هم‌اکنون بازی‌های مختلفی برای این کنسول در حال ساخت است که از جمله آن‌ها می‌تواند به رزیدنت اویل ، بت‌من، Assassin's Creed Lost Legacy و Metal Gear Solid اشاره کرد. یکی از بازی‌سازان قدیمی به نام وارن اسپکتور نیز بازی جدید خود به نام Disney Epic Mickey را در این نمایشگاه در معرض دید همگان قرار داد که یک بازی اکشن ماجراجویانه سه بعدی است و شخصیت اصلی آن در دنیای دیزنی قرار می‌گیرد. بازیکنان در نقش میکی‌ماوس در یک دنیای پویای سه بعدی حرکت کرده و می‌توانند با استفاده از رنگ یا رنگ پاکن محیط اطراف خود را ساخته یا از بین ببرند و به این ترتیب روی روند بازی تاثیر بگذارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =