روند پرداخت تسهیلات اختصاص یافته به خسارت دیدگان خشکسالی و سرمازدگی محصولات بخش کشاورزی به کندی انجام می شود و نیازمند تسریع است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن تاکید بر این مطلب افزود: جهاد کشاورزی استان مکلف است موضوع تکمیل پرونده های باغداران خسارت دیده را با سرعت بیشتر پیگیری کند و گزارش پرداخت تسهیلات اعطایی را هردو هفته یکبار به کمیته تخصصی خسارات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه نماید.
عزیز فیلی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در پی سرمازدگی باغات انار ساوه و سایر محصولات کشاورزی ، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای برای جبران خسارات وارده از سوی دولت به این امر اختصاص یافته است.
وی میزان باغات و اراضی خسارت دیده از سرما و خشکسالی شهرستان ساوه را ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: تسهیلات اعطایی در قالب مشارکت یکساله و پس از ۴ سال دوره تنفس با سود ۱۸درصد که ۸ درصد آن را دولت بصورت یارانه پرداخت می کند توسط بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به باغدارن خسارت دیده پرداخت می گردد که دریافت کنندگان این وام طی اقساط ۵ ساله، تسهیلات اعطایی را باز پرداخت خواهند کرد.
معاون عمرانی استاندار متذکر شد: لازم است تا پایان شهریور سال جاری بیش از هزار نفر از باغداران آسیب دیده جهت دریافت تسهیلات تخصیصی به بانک عامل معرفی شوند.
فیلی تاکید کرد: با جدیت پیگیر هستیم که حداقل به ازای هر هکتار باغ آسیب دیده ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات یارانه ای به خسارت دیدگان پرداخت شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =