ایسنا نوشت: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: 8755 کیلومتر مرز ایران با کشورهای مختلف به رغم شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و اختلاف دمای 80 درجه‌ای امن‌ترین مرز بین المللی محسوب می‌شود.

 سردار قاسم رضایی در مراسم اختتامیه مسابقات فرهنگی ورزشی سربازان مرزبانی کشور در اردبیل گفت: چنین شرایطی ایجاب می کند که مرزبانان ما از جهات مختلف در بهترین شرایط آمادگی جسمی و روحی باشند و در کنار فن و فنون لازم و تقویت باورهای دینی با آمادگی جسمانی کامل در مأموریت‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سربازان فداکار این مرز و بوم با نشاط و سرزندگی در کنار ارتقای معنوی، خود را مجهز به یادگیری مهارت ها و ارتقای آمادگی جسمانی می کنند، اظهار کرد: تربیت بدنی مرزبانی با راهبرد ارتقای توان عملیاتی مسابقات مختلف ورزشی را اعم از رزمی و دفاعی برای سربازارن تدارک دیده است تا آنها با توان مضاعف در انجام مأموریت ها موفق عمل کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: برای پر کردن اوقات فراغت سربازان و بالا بردن توان عملیاتی آنها همه ساله مسابقات ورزشی به شکل شهرستانی و استانی برگزار شده و بخش ملی آن به صورت متمرکز در یکی از استان ها برگزار می شود که سال قبل به میزبانی کرمانشاه و امسال نیز به میزبانی اردبیل این مسابقات با همکاری مسئولان استانی و همراهی خوب دانشگاه پیام نور در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد.

سردار رضایی به حضور 250 نفر ورزشکار در این رویداد ملی اشاره کرد و گفت: در طول سال این مسابقات ورزشی را برگزار می کنیم و هدف ما کسب رتبه و مقام نیست بلکه بیشتر با رویکرد ارتقای روحیه نشاط و سرزندگی و توسعه فرهنگ ورزش برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات امسال در چهار رشته آمادگی جسمانی، شنا، تیراندازی و طناب کشی برگزار و نفرات برتر انتخاب و از آنها تجلیل شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با یادآوری اینکه امروز مرزبانان ما به رغم همه سختی و دشواری کار در دفاع از این مرز و بوم با احساس تعلق و عزت تمام در صحنه حاضر هستند بیان کرد: ما خوشحال هستیم که مرزنشینان ما امروز در کنار مرزبانان با قوت و قدرت و هوشمندی تمام مدافع مرزهای این سرزمین هستند.

سردار رضایی به فتنه انگیزی دشمنان قسم خورده این نظام در برهم زدن آرامش مرزنشینان کشورمان اشاره کرد و افزود: پیام روشن ما به دنیا این است که این نظام، برآمده از قدرت ملت و همچنین حاکمیت ولایی بوده و در خون جوانان این مرز و بوم خون پاک سیدالشهدا و رسالت عاشورایی است و هیچ وقت این "علم مقدس" را بر زمین نگذاشته و اسارت را بر نمی‌تابند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =