وزارت بهداشت برای زمان ویزیت پزشکان استاندارد مشخصی وضع کرده، در صورتی که این زمان رعایت نشود، بیمار چه باید کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سراسر دنیا، خدمات بهداشت و درمان از اهمیت زیادی برخوردار است که چگونگی اجرای آن به شکل های مختلف علمی و مدیریتی، استانداردسازی شده است. ویزیت پزشک، قدم اول ارائه خدمات درمانی است که درباره آن، قواعد و قوانین مشخصی اعم از تعیین تعرفه ویزیت تا نحوه برخورد پزشک با بیمار به تناسب بیماری او، مشخص شده است.
با این وجود، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه می کنند تعداد معدودی از پزشکان، برخی دستورالعمل های ویزیت از جمله اختصاص حداقل مدت زمان را رعایت نمی کنند و ویزیت سرسری و بدون رعایت قواعد علمی مانند شنیدن شرح حال و شکایت بیماری، بررسی مدارک کمک تشخیصی مانند آزمایشها و ... معاینه دقیق بیمار و ...انجام می شود.
مخاطبی به نام علیرضا زائری در این باره مشکل خود را اینطور طرح کرده: با سلام مگر نباید پزشکان بابت ویزیتی که از مریض می گیرند باید برای بیمار وقت بگذارند و سوالهای مریض را بشنوند و جواب بدهند طبق تعرفه ویزیت باید حداقل ۵ دقیقه بیمار مورد معاینه قرار بگیرد.چرا پزشکان همیشه طلبکارند؟ آقا، خانم زیاد سوال نپرس مریض زیاد دارم چه حقی داره که با مریضش اینجوری صحبت میکنه؟؟؟ پزشک محترم ۵۰ تومان پول گرفتی باید با احترام تمام جواب بدهی. ممنون!

وزارت بهداشت: حتما زمان ویزیت باید رعایت شود
محمد آقاجانی، معاون درمان وزير بهداشت درباره زمان استاندارد معاینه بیمار توسط پزشک گفته: استاندارد زمان ويزيت در مطب‌ها در مصوبه ابلاغی تعرفه‌های درمانی سال 94 از سوی دولت اعلام شده كه برای پزشك عمومی 15 دقيقه، متخصص 20 دقيقه، فوق‌تخصص 25 دقيقه و روانپزشك 30 دقيقه است.

معاون درمان وزير بهداشت برای بيمارانی كه احساس می‌كنند به آنان بی‌توجهی شده و پزشك به قدر كافی برای معاينه و تشخيص بيماری آنها وقت نگذاشته، حق شكايت را محفوظ دانسته است.
لازم به ذکر است سامانه جامع شکایات به‌صورت تلفن چهاررقمی 1690تعریف شده که افراد می‌توانند از طریق آن سامانه و یا از طریق معاونت درمان دانشگاهها یا سازمان نظام پزشکی و یا از طریق خود سازمان های بیمه گر پایه خود شکایت شان را مطرح کنند.
46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    زمان واقعی پزشك عمومی 3تا 5 دقيقه، متخصص 5تا7 دقيقه، فوق‌تخصص 10 دقيقه البته باید رعایت شود