مخالف وزیر کار چه گفت؟/ به جای ۷۰ کار ناقص ۴ کار را کامل انجام دهید

نماینده شیراز گفت: «ما نمی خواهیم ۷۰ کار ناقص انجام دهید. ۴ کار را کامل انجام دهید. ما وزیری می خواهیم که پای زمین بزند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرج اله رجبی نماینده شیراز امروز در جلسه علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی مطرح کرد که در ادامه آمده است:

*آقای ربیعی، پیامک های زیادی از جبهه کارگری آمده که در تایید شما صحبت کنم.  وزارت خانه شما واقعا این چنین وزرات خانه از جهت وظایف، ساختار و منابع کم نظیر است. در مسائل وزارت خانه شما با چند چالش اساسی رو به رو هستیم که باید کمک دولت نیز باشد تا مشکلات رفع شود. 

*بحث اول بیکاری است. بحث بیکاری را نمی شود از وزارت کار خواست که این پارامترها غیر قابل کنترل است. وزرات کار اسرار دارد خودش را برنامه ریز مسئله اشتغال نشان دهد. 

*بحث دوم تعاون است. این بخش در زیاده خواهی هر گونه انباشته و دخالت دادن سرمایه ها نقش بازی می کند. من با مسئله تعاونی ها ۲۶ سال از نزدیک آشنا هستم و به ندرت بخش تعاونی داشتیم که جان سالم بدر کرده باشد. این بخش باید به طور اساسی مورد توجه قرار بگیرد و درمان شود. مشکلات باید از طریق اعمال حاکمیت حل کند. چرا ورود پیدا نمی کنیم. کی می خواهیم با اعمال حاکمیت حل کنیم .

*بخش سوم آسیب های اجتماعی است. آسیب های اجتماعی قسمتی از آن به شما بر می گردد. آقای وزیر در این بخش شما نیازمند تجدید نظر در ساختار هستید. سازمان بهزیتسی باید تبدیل به معاونت شود و به تغییر ساختار کمک کند. 

*بخش چهارم صندوق بازنشستگی است. چرا دولت دعوای وزارت بهداشت و تعامل را رها کرد.چرا راجع به این دعوا که تداخل مسئولیت ها بود دخالت نکرد؟ صندوق های بازنشستگی این بخش، برای کارگران حیاتی است. نمی تواند این صندوق ها به دولت وصل شود. 

* سازمان تامین اجتماعی نسبت به ۸ سال قبل بهتر شده ولی کافی نیست. ظرفیت ها بالفعل هستند. شستا در حوزه های استانی فعال شود. یک قطره کف دست محروم ها بگیرد.

*برنامه ای می نویسید که ۲۸ درصد نه همسو و نه منطبق با برنامه پنجم است.ابر چالش ها را دست بگیرید و ۴ سال آینده حل کنید. ما نمی خواهیم ۷۰ کار ناقص انجام دهید، ۴ کار را کامل انجام دهید. ما وزیری می خواهیم که پای زمین بزند و قسمتی از مطالبات مردم را از دولت بگیرید. نیروهای توامند بیش از موعد بازنشسته می شوند. 

* تیم شما باید قوی تر باشد. نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دستم مردم. چرا برنامه های شما مدت ندارد؟ برنامه شما مدت ندارد نه اینکه تا ناکجا رفت؟ 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =