کتاب «8+140 فروندی» درباره عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اول مهر سال 1359 در دو بخش از سوی امیر سرتیپ احمد مهرنیا در دست نگارش و تدوین است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «8+140 فروندی» درباره نحوه عملیات 140فروندی و در پاسخ به تجاوز 31 شهریور عراق به خاک کشور است که در دو بخش توسط امیر سرتیپ احمد مهرنیا نوشته شده است. بخش اول مربوط به روز عملیات و نحوه انجام آن است و در بخش دوم برای جذابیت بیشتر تعداد 140 خاطره از خلبانان و کسانی که از این عملیات خاطره ای دارند آمده که بخش اول کتاب تمام شده و بخش دوم هم حدود 70 خاطره آماده شده است.

سرتیپ مهرنیا درباره این کتاب می گوید: «با توجه به کوتاه بودن روایت این بخش، سعی کردم به صورت کوتاه یک برگشت به عقب به عملیات های نیروی هوایی در ماجرای اروندرود و عملیات نیروی هوایی در ظفار عمان البته بدون توجه به درست و غلط بودن این دو عملیات و تنها از نقطه نظر نقش نیروی هوایی از نظر عملیاتی مطالبی بیاورم. بعد به رویدادهای سالهای بعد از انقلاب و تحولات نیروی هوایی و پاکسازی های که در این نیرو صورت گرفت به صورت محدود پرداختم و با این مقدمه می خواستم مخاطبان به وضعیت نیروی هوایی در آن مقطع زمانی پی ببرند».

با توجه به اینکه کتاب اول این نویسنده با عنوان «حمله به الولید» را سوره مهر منتشر کرد، قصد دارد به محض تمام شدن این کتاب، آن را برای انتشار در اختیار این ناشر قرار دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =