مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همسرآزاری در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۲۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پزشک قانونی استانکامروز امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۴نخست امسال ۲۶۶ نفر به جهت تشکیل پرونده با موضوع همسر آزاری به ادارات پزشک قانون استان مراجعه کردند که از این تعداد 11 نفر مرد و ۲۵۵نفر زن بوده‌ در حالی این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ مورد بوده که افزایش 12.23 درصدی را نشام می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در چهار ماه نخست امسال تعداد ۸هزار و ۲۰۰پرونده معاینه بالینی اعم از معاینات عمومی و اختصاصی در ادارات پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

امینی ادامه داد: از این تعداد 5 هزار و ۶۶پرونده در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، یک هزار و ۳۴۷ پرونده در گچساران، یک هزار و ۴۹۹پرونده در کهگیلویه ، ۲۲۳ پرونده در بهمئی و ۶۵پرونده در اداره پزشکی قانونی شهرستان دنا افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه آمار بیشترین مراجعه کننده در خردادماه ثبت شده است تصریح کرد: معاینات بالینی شامل معاینات عمومی، اختصاصی و روانپزشکی بوده که معاینات عمومی مواردی همچون مصدومین تصادف، نزاع، حوادث کار، سلاح گرم و سرد ،بررسی تحمل حبس، گواهی استعلاجی ،اهدا جنین، اداره امور مالی و سرپرستی ، استخدامی و غیره راشامل می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: معاینات اختصاصی شامل معاینات اختصاصی زنان و مردان، بررسی باروری و نازایی، صدور مجوز سقط جنین، بررسی ادعای آزار جنسی و غیره را دربر گرفته و معاینات روانپزشکی نیز شامل بررسی جنون، تعیین مسئولیت کیفری، گواهی رشد روانی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =