صبح امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان طی نشستی با اصحاب رسانه گفت: امیدواریم با بهره برداری از بیمارستان های کوهدشت و دورود و احداث بیمارستان جایگزین شهدای عشایر شاهد افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان باشیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، کوروش ساکی خبر داد:هم اکنون در استان 235 پروژه در حال ساخت است که انقلاب بزرگی در حوزه توسعه فضای درمان است و تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه در گذشته بیماران سرطانی استان مجبور بودند 10 الی 15 روز را در بلوار های تهران اقامت داشته باشندکه بتوانند مراحل مداوای خود را سپری کنند، گفت: به همین جهت با استمداد از ظرفیت خیرین موفق شدیم مرکز شیمی درمانی نور را در استان تاسیس کنیم.
دکتر ساکی با بیان اینکه اکثر بیماران و مصدومان ناگهانی و تصادفی و غیره بلافاصله به بیمارستان شهدای عشایر انتقال داده می شوند، تصریح کرد: بیمارستان عشایر با کم و کاست های زیادی مواجه بود و هم اکنون نیز 5 متخصص گوارش به استان آورده ایم که فضای مناسب نداریم در اختیار انها قرار دهیم.
وی افزود:مشکل اساسی درمان این استان این است در حال حاضر نمی توانیم به بیماران بگوییم 10 سال صبر کنید و باید همین امسال کار 10 سال آینده را انجام دهیم لذا چاره ای جز خرید ساختمان استانداری و بعثت نداشتیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تصریح کرد: بیمارستان 500 تخت خوابی در حال احداث خرم آباد در جوار مسکن مهر کمالوند جایگزین بیمارستان شهدای عشایر نیست بلکه 500 تخت نیز به سرانه استان اضافه کرده است.
دکتر ساکی در خصوص نوع زمین این بیمارستان تاکید کرد: زمین بیمارستان شهدای عشایر وقفی نیست و حتی اداره اوقاف نیز سندی دال بر این قضیه نداشت و هم اکنون در صدد توسعه و گسترش این بیمارستان هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص توسعه حوزه درمان تاکید کرد: بیمارستان الیگودرز با وجود بالگرد در حد مراکز درمانی اروپاست که وجود همین بالگرد میزان مرگ و میر مادران باردار را 9 دهم کاهش داده است.
وی اضافه کرد: اقداماتی که در لرستان انجام دادیم در کشور بی نظیر است و طی ۲ تا ۳ سال آینده تعداد سرانه تخت های بیمارستانی استان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به ۲.۶ تخت خواهد رسید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =