۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
دیدار جابری‌انصاری با نخست‌وزیر لبنان

سعد الحریری نخست وزیر لبنان در دیدار با حسین جابری انصاری معاون وزیر خارجه ایران بر ضرورت توسعه روابط تهران و بیروت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،  جابری انصاری عصر سه شنبه به وقت بیروت با سعد الحریری در 'بیت الوسط' محل اقامت او دیدار کرد.
در این دیدار که محمد فتحعلی سفیر ایران نیز حضور داشت، جابری انصاری و الحریری پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کردند.

جابری انصاری در این دیدار با ابلاغ سلام های معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور خارجه به نخست وزیر لبنان و اشاره به آغاز به کار دولت جدید روحانی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با لبنان در مرحله جدید تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت و گو، تفاهم و شراکت سیاسی را راه حل خروج از بحران های منطقه ای دانست و لبنان را نمونه خوبی از توافق ملی و همزیستی داخلی برشمرد.

سعد الحریری نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به روحانی، جهانگیری و ظریف، نسبت به تحکیم و تقویت روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی گفت و گو، همکاری و مشارکت میان گروه های مختلف سیاسی لبنان را دلیل اصلی دستاوردهای اخیر دولت لبنان برشمرد و افزود: ما مصمم هستیم این رویکرد را ادامه دهیم.

نخست وزیر لبنان با اشاره به بی طرفی لبنان در منازعات جاری منطقه ای، تاکید کرد: دو خطر اسرائیل و تروریسم لبنان و منطقه را تهدید می کند.

جابری انصاری نیز با تایید این دو خطر برای لبنان و منطقه اظهار داشت: این دو تهدید، زمینه مشترکی برای گسترش روابط دو کشور و همکاری های منطقه ای است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران که روز دوشنبه به بیروت آمد، با میشل عون رئیس جمهوری، نبیه بری نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه دیدار کرده است.

وی در دیدارهای مختلف خود اعلام کرده که هدف از این سفر نشان دادن عزم دولت دوازدهم برای توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله لبنان و حمایت از وحدت ملی و ثبات در این کشورهاست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =