کتاب «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ» نوشته کریستوفر کنورتی با ترجمه محمد ارژنگ از سوی نشر چتر روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر چتر به تازگي و با رويكرد فعاليت در حوزه‌هاي ادبيات نمايشي، تئاتر و سينما، اولين كتابش را با نام «كارگرداني به سبك اسپيلبرگ» منتشر كرده است. متاسفانه در سال‌هاي گذشته كمتر شاهد كتب ترجمه شده در حوزه‌هاي تخصصي سينما همچون كارگرداني بوده‌ايم و نشر چتر تصميم دارد با شناسايي كاستي‌ها گامي بلند در ارتقاء كتب اين حوزه بردارد.

كريستوفر كنورتي نويسنده كتاب «كارگرداني به سبك اسپيلبرگ» از نويسندگان مطرح در حوزه سينما، كارگردان و تهيه كننده است. فيلم «آيين مجسمه‌ساز» و سري سه‌جلدي كتاب‌ دكوپاژهاي مرجع كه تاكنون دو جلد آن به فارسي نيز ترجمه شده‌اند از جمله آثار مطرح و موفق وي بوده است.

«كارگرداني به سبك اسپيلبرگ» اولين كتاب از سري كتاب‌هاي كارگرداني به سبك كارگردانان مطرح است. از اين سري كتاب‌هاي «كارگرداني به سبك تارانتينو» و « كارگرداني به سبك اسكورسيزي» نيز در آينده نزديك روانه بازار كتاب‌ خواهد شد.

كتاب «كارگرداني به سبك اسپيلبرگ» به بررسي تكنيك‌ها و شيوه كارگرداني استيون اسپيلبرگ يكي از بزرگترين كارگردانان تاريخ سينماي جهان مي‌پردازد. استيون اسپيلبرگ كارگردان فيلم‌هاي معروفي چون آرواره‌ها، اي‌تي و پارك ژوراستيك است. وي همچنين براي فيلم‌هاي «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» نيز برنده جايزه اسكار شده است. كنورتي در اين كتاب ده فيلم اسپيلبرگ را در ده فصل بررسي مي‌كند و با تصاويري مشخص از فيلم‌ها نشان مي‌دهد كه به چه نكاتي اشاره كرده و چگونه بايد آن‌ها را پياده‌سازي و رعايت كرد. نويسنده در اين كتاب به تمام ريزه‌كاري‌ها و تكنينك‌هاي كارگرداني اسپيلبرگ مي‌پردازد به جز استفاده‌ي اسپيلبرگ از انعكاس تصوير و توضيح مي‌دهد كه اين حوزه‌ها به صورت تفصيلي در دكوپاژهاي مرجع بررسي كرده است.

كنورتي در پايان كتاب اشاره  مي‌كند «اين مهم است كه شما به دنبال اين باشيد تا سبك شخصي خودتان را ايجاد كنيد‏؛ اما با استفاده از تمهيدات اين كتاب شما مي‌توانيد مهارت‌هايتان را تقويت كنيد و فيلم‌هايي بسازيد بهتر از آنچه قبلا ساخته‌ايد.» همين چند خط مخاطب اصلي كتاب را نشان مي‌دهد. كارگردانان جوان و البته شيفتگان كارگرداني اسپيلبرگ.

كتاب «كارگرداني به سبك اسپيلبرگ» نوشته كريستوفر كنورتي با ترجمه محمد ارژنگ در 156 صفحه و بهاي 11500 تومان توسط نشر چتر روانه بازار كتاب شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =