نامه‌نیوز نوشت: نباید تصور کرد که پایداری اساسا به انتها رسیده و هیچ حضوری در سیاست ایران ندارد. آن‌ها در لایه‌های میانی حضوری پررنگ دارند.

جبهه پایداری در کنار رهبری فکری آیت الله مصباح یزدی می‌تواند روی آیت الله رئیسی حساب باز کند. کسی که به هر حال، گزینه این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری بود و توانست 16 میلیون رای هم بیاورد و اگر مدیریت درستی در خصوص این میزان رای بشود، شاید بتوان در آینده بیشتر هم از رئیسی شنید و هم از جبهه پایداری. البته باید از آن سو هم گفت که پایداری، در انتخابات 29 اردیبهشت، کنترل شورای شهر مهمی مثل مشهد را از دست داد و افرادی مثل صولت مرتضوی و وحید جلیلی که تا به حال از ظرفیت شهرداری به نفع اصول فکری پایداری استفاده می‌کردند؛ باید کم کم این نهاد را ترک کنند.

 از آن طرف نباید ظرفیت سعید جلیلی را هم نادیده گرفت. کسی که یکی از سیاستمداران فعال این روزهای ایران است و تقریبا هر ماه یک یا چند سفر استانی به نقاط مختلف کشور دارد و شاید از همین الان به فکر این است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری، یک نقش آفرین جدی باشد. جلیلی از نظر تئوریک هم در حال کار کردن است و همین اواخر کتابی درباره موضوع آتش به اختیار از منظر قرآن کریم را منتشر کرده است.

با همه این اوصاف باید گفت که جبهه پایداری اگر چه در رده عالی سیاست امروز ایران جایی ندارد ولی در لایه‌های میانی و نیز از نظر نهادی (نهادهای فرهنگی و آموزشی مثل موسسه امام خمینی)، لجستیکی (آستان قدس و کمیته امداد) و رسانه‌ای (از رجانیوز تا بخش‌هایی از صداوسیما) با قدرت فعال است و صدای خود را در سپهر سیاسی امروز ایران دارد. مخصوصا با توجه به اینکه حاضر نشده زیر پرچم جمنا برود و به نوعی صدایی مستقل در میان اصولگرایان است. با این شرایط، باید گفت که امروزِ ایران قطعا به دست جبهه پایداری نیست ولی در مورد فردا، نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =