شما نظر بدهید/ چگونه می‌توان تصادفات جاده‌ای را در ایران کاهش داد؟

حوادث رانندگی و جاده ای در ایران سالانه نزدیک به 20 هزار ایرانی را به کام مرگ می‌برد.

به گزارش خبرآنلاین، آمارهای تایید شده نشان می‌دهد ایران جز 10 کشور نخست در تعداد تلفات حوادث رانندگی در دنیاست. طی روزهای اخیر نیز حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی که عازم اردویی در استان فارس بودند، دوباره زنگ خطر تلفات حوادث رانندگی در ایران را به صدا درآورد.
در زمینه تصادفات عوامل اصلی مانند کیفیت خودرو، کیفیت جاده‌ها و قوانین رانندگی و خطاهای انسانی نقش دارند و هنوز جاده‌های ایران مسافران خود را بنا به این دلایل به کام مرگ می‌برند.

اما این حوادث تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟
چگونه می‌توان تصادفات جاده ای را در کشور کاهش داد. شما نظر بدهید.

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید. ‌

 

 

 

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    109 2
    هيچ جور نميشه با اين سوالهاي الكي وقت رو پُر نكن تصادفات منجر به مرگ عوامل متعددي داره كه همه اونها بايد رفع بشه كه در اين مملكت رفع نميشه
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      فقط و فقط یه عامل داره اونم راننده .درسته که خودروهای داخلی قوطی حلبیه ولی اگه به ما ایرانی ها تانک هم بدن باز خودمونو میکشیم.همه تا پشت فرمون میشینن احساس شوماخری بهشون دست میده وفکر می کنن تو فرمول یک شرکت کردن.
    • جمشید جهانی A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      56 0
      راه داره راهش اینه مسئولین واقعا حس کنن که اینجا مملکتشونه و باید براش کار انجام بدن نه اینکه بر اساس منافع شخصی و گروهی کار انجام بدن. الان نه بحث خودرو سازی نه بحث جاده سازی نه راهنمایی و رانندگی نه حمل و نقل عمومی و از همه مهمتر فرهنگ سازی کار دلسوزانه و مبنی بر منافع ملی انجام نمیشه. کشور های دیگر از بدو خلقت مردمشون در این موارد بهترین نبودن توجه و دلسوزی مسئولینشون نسبت مردم و کشور زمینه ساز افزایش کیفیت بحث رانندگی و حمل و نقل و کاهش تلفات جاده ای بوده است.
    • آرزو A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      6 11
      مسافرت نرویم
    • سیامک A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      8 4
      نسب دستگاه هشدار خواب آلودگی رانند بر روی وسایل نقلیه عمومی .
    • امرالله A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      14 2
      حقوق تامین امنیت جاده ای را کس دیگه ای میگیره اون وقت مردم راه حل نشون بدن .
    • فیروزه A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      16 3
      جریمه و توبیخ پلیس راه هایی که تصادف در حوضه استحفاظیشان پیش می آید .
    • فرشید A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      13 2
      حذف یارانه ها و افزایش بازی های تدارکاتی تیم ملی و جلوگیری از لغو کنسرت تا رانند گان در مورد این مسائل فکر نکنند و حواسشان به رانندگی باشد .
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      18 0
      باسلام ً متاسفانه در ایران جان یک انسان هیچ ارزشی نداره زیاد هستن افرادی که روزانه تو جاده های کشور از بین میرن ولی رسانه ای نمیشه؛ اکثر راننده های اتوبوس اعتیاد دارن واین امر در کنار کیفیت پایین خودرو وضعف دولت همه وهمه دست ب دست هم دادن تا هرساله تعداد زیادی از هموطنان فدای نبود مدیریت شوند
    • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      10 4
      فقط و فقط فرهنگ رانندگي
    • کاظم A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      23 2
      ماشین محکم نداریم.جاده خوب نداریم.فرهنگ رانندگی که اینو اصلا نداریم..اما بجاش اینارو داریم:قلدری تو رانندگی:قفل فرمون زیر پا...یک عدد چماغ صندوق عقب...کلکل..زور تو فروش ماشین بی کیفیت...پس بهتره قید اینو بزنیم
  • دهه شصتی A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    80 6
    اول فرهنگ رانندگی که مهم ترینه واقعا شما با یک ساعت رانندگی تو هر جایی این مشکل رو به راحتی متوجه خواهی شد دوم مشکل تر کردن پروسه دریافت گواهینامه در خیلی از کشورها چند ماهی طول خواهد کشید تا شما بتوانید گواهی نامه دریافت کنید بعد از دریافت با محدودیتهای زیادی نیز مواجه خواهید بود و به راحتی در هر جاده ای نمیتوانید رانندگی کنید سوم حذف خودرو های بی کیفیت فعلی، واردات و یا تولید خودرو های روز جهان بهینه سازی جادهای که خیلی از آنها طراحی شده در سالهای بسیار دو هستند و جوابگوی نیاز امروز نخواهند بود
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    36 1
    1 مناسب سازی،عریض کردن ،آسفالت باکیفیت ،استفاده از علائم وتابلوهای بیشتر،نصب دوربین وروشنایی ،سرعت گیر درجاده ها 2 گرفتن تست هوشیاری قبل از هر سفر از راننده ومابین جادها توسط پلیس جاده و جلوگیری کردن مسافربری بیش از یکبار برای هر راننده در روز 3 معاینه فنی سه ماه برای اتوبوسهای مسافربری 4الزام برای رعایت قوانین و درنظر گرفتن جریمه های سنگین برای تکرار نشدن اشتباهات
  • بی نام GB ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    43 3
    من کارم در اصفهان است سالهاست مجبورم هفته ای یکبار به اصفهان بروم وجاده را طی کنم اولا هزاران کامیون به دنبال بار به سمت اصفهان و بندر در جاده دیده میشود که واقعا تعجب دارد که چرا بارها با قطار حمل نمیشود تا از مصرف و استهلاک گازوییل..لاستیک و..صدها مورد دیگر جلوگیری شود در محل پارکینگهای بین راهی با رانندگان کامیونها در باره تصادفات که صحبت میکنم میگویند به دلیل خرج بالا مجبورند تنهایی دهها ساعت رانندگی کنند و دایم خسته اند و برای اینکه خوابشان نبرد مجبورند..مصرف کنند ولی همیشه میگویند اگر جاده های اصلی کشور دو بانده شود میزان تصادفات به ده درصد خواهد رسید و با کوچکترین انحرافی تصادف رخ نخواهد داد بنابر این جاده ها اصلی ترین دلیل تصادفات است که طی چهل سال گذشته سرمایه گذاری لازم انجام نشده
    • محمد A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      40 2
      سلام، نه جانم رانندگان کامیون نسبت به خیلی از مشاغل و با وجود هزینه هایشان، هنوز هم درآمدشان خوب و قابل توجه است، اگر راننده کمکی نمی برند، دلیل اصلیش ، "طمع" است و بس.. می خواهند پول بیشتری به جیب بزنند تا امکانات بیشتری داشته باشند. که متاسفانه این کار در سایه عدم نظارت کافی مراجع زی ربط گسترش یافته است. البته این مسئله در خیلی از رانندگان حمل و نقل عمومی، گسترش یافته، رانندگان تاکسی و مسافرکش ها هم همینطورند، به بهانه اینکه لوازم گران است و خرج داریم، بدون رعایت فنی نکات ایمنی مسافر جابجا می کنند.. تا کمتر خرج ماشینشان کنند.. کسی هم که نظارت نمی کند... همه فقط متخصص دلسوزی های آنچنانی هستند.. مسافرکشی سراغ دارم که از مسافرکشی دوتا خانه دارد اما ماشینش یک لگن واقعی است
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    24 3
    به نظرم اقدامات تنبیهی مربوظ به حوادث اصلا برخورنده نیست و کک کسی نمی گزد یعنی دربرابر این همه تلفات جاده ای هنوز هیچ اقدامی در خور انجام نشده که هیچ راننده رییس آزانس و شرکت مسافربری مقداری احتیاط را سرلوحه کارش کن تا چنین است این حوادث می آیند برویم فکری کنیدددددد
  • حمیدرضا ح A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    47 3
    در دادن گواهینامه سخت گیری بسیار زیادی انجام دهند که هر کسی گواهینامه را به راحتی نتواند بگیرد. افرادی که قوانین ابتدایی رانندگی را نقض می کنند را با ابطال گواهینامه تنبیه کنند. کلا" گواهینامه گرفتن سخت ترین مرحله برای هر کسی باشد که متوجه شود که با جان و روان شهروندان طرف هستش
  • سینا RO ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    26 1
    بترتیب: اختصاص بودجه زیاد برای استانداردسازی راه ها آزادسازی ورود اتومبیل های استاندارد جهانی بجای خودروهای بی کیفیت داخلی و چینی سختگیری بیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 12
    از جاده ها نرویم. سده ترین راه.
  • محمد رضا A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    16 2
    اولین قدم اجرای صددرصدی قوانین فعلی است.بدون استثنا در مورد همه.خیلی ساده است اگر واقعا" عزمی در جهت کاهش آن وجود داشته باشد.الان چند درصد تخلفات اعمال قانون می شوند؟قدم بعدی ایمن سازی ناوگان حمل ونقل و جاده ها و در نهایت بازنگری قوانین با توجه به شرایط جدید.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    17 1
    بهتره حمل و نقل عمومی بیاد روی هواپیما و قطار
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    42 1
    مسیری که اروپا رفت در هر زمینه ای به انسانیت و رفاه ختم می شود در اقتصاد در فرهنگ ...
    • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      2 1
      گل گفتي
  • بهرام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    17 1
    هرچند بسیار مشکل است اما غییر ممکن نیست .مهمترین واساسی ترین کاری که الزاما باید انجام شود اموزش مقررات وفرهنگ صحیح رانندگی و تردد در معابروجاده ها به مردم خصوصا از دوران کودکی ومراقبت سختگیرانه توسط پلیس در اجرای این مقررات است.
  • حامی AT ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    23 0
    به نظر من غفلت از مدارس شروع می شود .آموزش از مدارس باید آغاز شود حتی از قبل مهد کودک . من در اینجا سویس می بینم که چگونه به کودک سه ساله مهد کودک آموزش علائم رانندگی سوار و پیاده شدن از مترو و علائم ساده را کار می کنند .همه چیز سر جای خودش . اگر امروز این جنبش آغاز شود سی سال بعد درو می شود .بعد پلس می تواند جدی باشد . خود دانید
  • م A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    12 0
    با راننده و خودرو و جاده ای که از هر لحاظ دارای صلاحیت مورد نیاز باشه...
  • رضا ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    13 3
    سلام ، راننده اي كه سه بار خلاف خطرناك كنه ، اگر در مدت كوتاه باشه مثلا يك سال گواهينامه اش باطل و براي يكسال نميتواند رانندگي كند ، بعد از يكسال از نو تقاضاي گواهينامه كند.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      3 0
      شما زیادی دلخوش هستی. اونقدر آدم بی گواهینامه پشت ماشین می شینه که نگو.
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    10 1
    آموزش بهترین راه کاهش تصادفات است از طریق آموزش و پرورش صدا و سیماتلگرامو....
  • رضا ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    17 0
    همين طور كه دوستان گفتند دلايل زيادي هست ، اول فرهنگ سازي در راديووو و تلويزيون ، دوم خط كشي تمام جاده ها و جريمه كساني كه احترام به خط كشي نگذارند ، سوم علايم رانندگي در قبل و بعد از اتمام ان مسيرها ي هشدار ، كه متاسفانه در ايران علايم رانندگي خيلي كم هست .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    12 2
    چند وجه را باید در نظر گرفت ایمن سازی جاده ها بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی و همچنین از فرهنگ سازی درست رانندگی و رعایت حقوق مسافرین و دیگر راننده ها نباید غلفت کرد شاید اگر کار فرهنگی بشه و راننده اتوبوس وجدانش راضی نشه که با حالت خواب الودگی پشت فرمان بشینه کمتر شاهد اتفاقات ناگوار باشیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    11 0
    1 تفهیم این واقعیت که ماشین بدون راننده دقیق و قانون مدار یک الت قتاله است و احساس امنیت کاذب به دلیل بودن در اتاق ماشین را توسط نمایش فیلمهای تصادفات در دوران اخذ گواهینامه و همچنین اطلاع رسانی مداوم در رسانهها 2 تشدید برخورد با متخلفین و حظور داییمی گشتهای پلیس و اجتناب از قربان صدقه رفتن راننده های متخلف در هنگام صدور برکه تخلف توسط مامورین 3 حذف مشمولیت متخلفینی که موجب مرگ و یا نقص عضو انسانهای بی گناه در جاده ها میشوند از کمک ستاد دیه ایا معنی دارد که کسی که باعث کشته شدن عدهای یا فردی به علت رانندگی دیوان وار و یا خوش گذرانی خود است را عدهای تحت عنوان ستاد دیه و اینکه قتل عمد نبوده ازاد شود ؟ ایا این چه تاثیری در افکار دیگران خواهد داشت ؟ 4 اصلاح زیر ساختها
  • افشار A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 5
    سلام می شود کاهش داد. 1رادیو وتلویزیو ن روی فرهنگ سازی رانندگی زیاد کار کنند 2 قوانین رانندگی سخت گیرانه اجرائ شوند بدون گذشت 3 جاده ها اتوبانی واستاندارد شوند وکاملا کنترل شوند 4 فرهنگ رانندگی از مدرسه اموزش داده شود 5 از تجربیات دیگر کشورهای خوب استفاده شود
  • احسان A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    9 6
    فقط فرهنگ رانندگی
  • حمید A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    13 0
    1 آموزش صحیح و عملی رانندگان از نظر رفتاری و رانندگی. 2 اصلاح وضع جاده ها از نظر اسفالت پارکینگ کنار جاده علائم راهنمایی بزرگراه رفت و برگشت جداگانه و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز. 3 تولید یا واردات خودروهای ایمن و نه مونتاژ. 4 حذف پلیس از جاده ها و ایجاد کنترل از طریق دوربینها. 5 ابطال گواهینامه متخلفین. 6 جداسازی جاده ی وسایل نقلیه سنگین و سبک. 7 ...
  • محمدامین A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    16 0
    سخت گیری شدید در اعمال قانون. مثلا اگر کسی در جاده ها دو بار تخلف خطرناک داشت، گواهی نامه اش برای شش ماه توقیف شود و حق خرید خودرو از او گرفته شود. و اگر سه بار این عمل را مرتکب شد، گواهینامه اش برای همیشه از او گرفته شود. جریمه های جاده ای از جریمه های مشابه شهری بیشتر و تابع ضرایبی باشد. رانندگانی که تخلف زیاد دارند مثلا بالای 5 تخلف که دو تای آنها خطرناک باشد، حتما مجبور باشند کلاسهای آیین نامه را مجددا بگذرانند و امتحان بدهند. به صورت کلی باید سیاست هایی اتخاذ گردد تا مردم به رانندگی آیین نامه ای هدایت شوند، چیزی که در کشورهای مترقی، امری عادی می باشد. درست است که جاده های ما هم شاید استاندارد نباشند، اما اگر مقررات رعایت شود تصادفات به میزان بسیار زیادی کاهش میابد.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    5 0
    با هيچ شرايطي..
  • فرهاد A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    11 0
    به نظر می رسد عمده ترین دلیل آمار تصادفات بالا ، دلیل اقتصادی می باشد ، که در این میان برای رانندگان اتوبوس که مجبور به دریافت وام جهت تعویض خودرو شده اند این دلیل مهمترین عامل در ایجاد تصادف می باشد ، چرا که راننده اتوبوس وقتی مجبور به تعویض اتوبوس فرسوده خود شد ؛ ناچارا" می بایست برای پرداخت به موقع اقساط ، اقدام به انجام تردد بیشتر و طی مسافت بیشتر با استراحت کمتر است که این امر باعث ایجاد تصادف در اتوبوسها می شود .
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 2
    1دو بانده کردن جاده های بین شهری 2هوشمند کردن جاده ها 3رانندگی روزانه به عهده انسان باشه ولی برای رانندگی شبانه از رباتهای هوشمند و بروز استفاده کنند. در صورت لزوم شب رانندگی نکنند و اگر ضروری بود به این روش عمل کنند.
  • بی نام DE ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 0
    خارج کردن خودرو های فرسوده خودرو های سبک وسنگین که در جاده ها فراوان هست افزایش دوربین ها
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    16 0
    همه مشکلات از خودمون و نحوه رانندگی مون شروع می شه. وقتی همه کارهامون رو با استرس و بی توجهی انجام می دیم ، قطعا رانندگی مون هم همین طوره
  • مهدی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    12 0
    تصادفات جاده ای قابل کنترل است.با اجرای این کارها 1هر 30 کیلومتر یک جایگاه استراحتگاهی دایر شود. 2هر راننده ای موظف شود طی یک شبانه روزبیش از هشت ساعت رانندگی نکند. 3جاده های تعریض شده و هر ده کیلومتر یک پارکینگ تاسیس شود ناوگان حمل ونقل به سازی گردد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 0
    متاسفانه تمام عوامل موثر در امنیت مسافرت در ایران مشکل دارد خودرو جاده راننده سیستم نظارتی مسائل روحی روانی و ... برای بالا رفتن امنیت هم همه اینها باید اصلاح شود بدون سیاسی کاری
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    3 5
    از جاده ها و خودرو های بی کیفیت که بگذریم اگه هر ماشین دوریین مداربسته. و جی پی اس داشته باشه تصادفات نصف میشه
  • یک روستایی A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 0
    من فکر کنم درست نشه مگر اینکه از پایه منظورم از محیط مدرسه شروع بشه و زیر ساختها درست بشه البته ماها هم بایست از خودمون هم شروع کنیم ضمنا ماشینهای در پیتی وارد نشه و همش به فکر جیب خودشون نباشن
  • تلسم A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 0
    مسؤلين نيروى انتظامى بجاى اين همه كار كردن روى دريافت جريمه ها وبستن چشم خودشان روى حقايق و هرزگاهى بيانيه دادن در مورد علت تصادف، بيايند و همگى باهم اعم از دولت و نمايندگانى كه انگار فقط مجسمه هستند و دقيقا برعكس خواسته هاى مردمشون در بيشتر موارد عمل ميكنند، جلوى شماره گذارى روى خودرو هاى الكى و همچنين از همه مهمتر اتوبوس هاى نيم قرن پيش را با پرداخت تسهيلات از صاحبان آنها نرفته تا صدالبته كم كم شاهد بهبودى وضعيت جاده اى كشور شويم البته جلوى سفرهاى نمادين و سنبليك هم بايد گرفته شود
  • علی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    6 0
    در همه مسیرها باید یک باند برای رفت باشه یک باند برای برگشت چون اکثر تصادفات در جاده های دو طرفه شکل می گیره اون هم بدلیل سبقت غیر مجاز از سمت چپ . کل مسیرها باید نور مناسب داشته باشه اون هم نور سفید نه نور زرد ملایم . توقفگاه های مناسب با کلیه امکانات در فواصل نزدیک . آسفالت استاندارد . ماشین استاندارد . ماشین های سواری هم مانند ماشین های سنگین در هر پلیس راه که عوارض پرداخت می کنن ساعت دریافت عوارض ثبت تا در عوارضی بعدی تحویل داده شود و ساعت استاندارد برای تردد در هر مسیر تعریف شود .
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    9 2
    توقف تولید پراید
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    7 0
    مهم ترین مسئله آموزش رانندگان است در ایران هر کسی شغلی گیرش نیومد دنبال رانندگی میره باید موسساتی را پایه گذاری کنند که ازدبیرستان کسانی که علاقه مندبه ا رانندگی با وسایل عمومی هستند آموزش ببینند در این تصادفات هیچ وقت به سن وسابقه راننده نظارت نمی کنند عمر یک راننده کامیون در جاده نهایتا ۲۰ الی ۲۵ سال است اما متاسفانه بعضی ازرانندگان سنشان بالاست وسختی شغل آنان را فرسوده کرده اگر می خواهیم تصادفات کمتر شود باید برای رانندگان بها وارزش قایل شویم خسرو
  • کاردان A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 0
    بهینه و استاندرد سازی خودروها اصلاح و بازسازی نقاط حادثه خیز مجهز نمودن کامل جاده ها به سیستم های نظارتی وکنترل اصلاح قوانین راهنمایی ورانندگیتشویق ماموران وظیفه شناس ومجازات ماموران متخلفو مهمترین اصل :توسعه وفرهنگ سازی رانندگی در کشور
  • جلال IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    9 0
    كلا آدماي جالبي هستيم...ي حادثه اتفاق ميافته بعد حدود يك ماه دنبال ريشه يابي و علتشيم بعد فراموش مي كنيم تا حادثه بعدي مگه آتيش گرفتن اسكانياها ريشه يابي شد؟ مگه حادثه قطار يا هواپيمامون ريشه يابي شد؟؟ مگه همين يك هفته پيش 2 تا قتل كودك فجيع رسانه اي نشد و خواستيد راه حل بديد براي كاهش اين مسائل مگه حل شد؟؟ مملكته ما فقط و فقط يه راه حل توش جواب ميده اونم گذر زمان...شما بدترين كار ممكنه بكن ولي فقط يك ماه دوام بيار بعد از يك ماه پرخاش گري بهت همه ميشن مدافع حقوق از دست رفتت يا بر عكس بهترين كارم بكني فقط يك ماه تحسينت مي كنن بعد شروع به كوبيدنت مي كنن...الانم ي مراسم خاكسپاري ميگيريم تا يك هفته رسانه اي ميشه بعدم بي خيال ميشيم...يادم نبود بعد از فوت بانوي رياضي دانمونم مي خواستيد ريشه ياب
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    8 0
    راهکارها: اول: سختگیری به شدیدترین حد ممکن کوتاه مدت دوم: فرهنگ سازی از کودکی بلندمدت
  • بی نام DE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    12 0
    چند تا راه حل خیلی ساده. 1. از متخصصان آلمانی یا اروپایی کمک بگیرید تا جاده هاتون رو استاندارد کنن و علائم راهنمایی و رانندگی خطکشی و غیره کاملا درست انجام شه 2. در هنگام اخذ گواهینامه پوست امتحان دهنده رو بکنند تا بفهمه شوخی نیست رانندگی و با جون انسانها طرفه 3. خودروسازهای داخلی رو تخته کنید. 4. خطوط ریلی رو چند برابر کنید.
  • سیروس A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    برای کاستن ازحوادث رانندگی مواردزیرمیبایست انجام گیرد: 1آموزش دقیق واستاندارپلیس راهنمایی 2تغییرات درمقررات بیمه 3حذف دیه 4کنترل شدیدرانندگان ازنظرموادمخدر 5برخوردشدیدپلیسی وقضایی بارانندگان متخلف ومجرم 6برخوردشدیدباپلیس راهنمایی متخلف.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    یکمقدار زیادی واکسن فهم و شعور وارد کنید به مردم تزریق شود .... شاید ... شاید کارائی داشته باشد
  • محمد حسن IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    یک طرح منجر به یک اختراع ساده مورد استفاده در خودرو را دارم که مطمین هستم امار تصادفات را را نصف می کند با جرات میگم اگر نکرد حاضرم همه هزینه اون را بدهم و چندین برابر جریمه بشوم . فقط همکاری مسولین را می خواهد که ندیدم باشد
  • محمد حسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام ، یک طرح منجر به اختراع ساده ای دارم که به جرات اعلام می کنم تا پنجاه درصد تصادفات در این زمینه را کاهش می دهد حاضرم اگر نتیجه نداد همه هزینه آنرا بدهم و حتی چندین برابر جریمه شوم . متاسفانه مسولین اهمیت نداده اند .
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    جاده ها رو ببندید...خخخ
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 0
    باید از یک وسیله ایمن و پیشرفته برا مسافت های بین شهر ها استفاده کرد مثل قطارهای سریع و با هذینه کم
  • restart A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    فقط ری استارت
  • آیهان IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    بطور کلی وضعیت جاده ها و راه ها خراب هست90 درصد تصادفات عاملش این هست 10 درصد برمیگرده راننده این جاده های که هست برا 50 سال پیش ساخته شده است
  • نوری A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    2 0
    با سلام: متاسفانه در حال حاضر پلیس راهور به تخلفات رانندگی با صدور برگه جریمه به چشم منبع درآمد نگاه می کند. درصورتیکه اگر تخلف رانندگی منجر به ابطال گواهینامه رانندگی گردد اثرات آن در ممانعت از وقوع تخلف چشمگیر خواهد بود.
  • مهران ... A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    6 0
    پلیس اصلا سخت گیری نمی کنه.خیلی بی مسئولیت نشون می دن. برای کمربند سرنشین عقب گیر می دن ولی برای خلاف های حادثه خیز و خطرناک بی خیالند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    3 2
    به جای توقیف خودرو در پارکینگ باید خودرو متخلفان با «الاغ» جایگزین شه. باور کنین جواب میده
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    3 0
    با ايمن سازي جاده ها جلوگيري از ورو خودروهاي بي كيفيت
  • محمد رضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 0
    نظارت مستمر بر اجرائ قانون توسط دستگاه هاي ناظر/ آموزش و فرهنگ سازي/ برخورد شديد با خاطيان
  • https://noornegar.com/ A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    4 0
    متاسفانه تمام عوامل موثر در امنیت مسافرت در ایران مشکل دارد خودرو جاده راننده سیستم نظارتی مسائل روحی روانی
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    1 0
    اولین قدم جمع آوری وانت نیسان و پراید باور کنید آمار مرگ و میر ناشی از تصادف نصف میشه اینجوری بعدش بقیه مسایل.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    0 0
    باید همه خودروها جمع بشن و به جاش خر و شتر در اختیار مردم قرار بگیره البته اسب هم خوبه ولی چون سرعتش زیاده خطرناکه باز ممکنه ملت تصادف کنن
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    1 0
    مهمترین مسئله ای که همه فراموش کردن استفاده از موبایل در حین رانندگی هستش که متاسفانه در ایران به وفور دیده میشه و خیلی از راننده ها حتی در جاده و با سرعت های خیلی بالا از اون استفاده می کنن. طبق تحقیقات صورت گرفته در دنیا میزان هوشیاری و قدرت تصمیم گیری فردی که از موبایل داره استفاده می کنه طی رانندگی برابر یه فرد مست هستش ولی کسی توجهی به این موضوع نداره. باید جریمه فردی که حین رانندگی داره از موبایل استفاده می کنه برابر فردی باشه که حین مستی رانندگی می کنه. عامل خیلی از تصادفات همین استفاده از موبایل طی رانندگی هستش.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    0 0
    مشکل ایناس: فرهنگ رانندگی زیر صفر ملت فقط به قانون خودشون احتراما میذارن؛ جوگیری بالای 100 طرف طوری با پراید لایی می کشه انگار پورشه سواره؛ کیفیت جاده افتضاح مخصوصا جاده های فرعی بعنوان مثال سلفچگان محلات آسفالت تیکه تیکه، بدون چراغ، پر کامیون؛ راهنمایی و رانندگی در نقش لولو سر خرمن جلوی چشم مامور طوری خلاف می کنن انگار طرف از اصل وجود خارجی نداره.