تسنیم نوشت: طرح ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران و ۲۷ پروژه دیگر در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

صبح امروز با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، «ستار محمودی» سرپرست وزارت نیرو و «سیدحسین هاشمی» استاندار تهران پروژه ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران و 27 پروژه دیگر در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

پروژه ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران بخشی از طرح رینگ آبرسانی پیرامونی شهر تهران است که مطالعات آن در سال 90 انجام شده و شامل دو قسمت شرقی و غربی است که قسمت شرقی با اجرای 6 کیلومتر خط انتقال و 2 مخزن ذخیره، آب سد ماملو (تصفیه خانه هفتم) را برای ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب شرق تهران در مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرک های مسعودیه، عسکریه، مسگرآباد، سلیمانیه و ... منتقل می کند.

قسمت غربی نیز بخشی از آب سطحی را از تصفیه خانه دوم واقع در منطقه کن (غرب تهران) با انتقال آب از طریق خط لوله ای به طول 20 کیلومتر و عبور از معابر اصلی و آزاد راه تهران ــ کرج ، جاده مخصوص و بزرگراه فتح و انتقال و دریافت آب از دو مخزن در منطقه تهرانسر به یافت آباد و جنوب غرب تهران منتقل می کند.

هدف از اجرای پروژه ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران انتقال آب سطحی تصفیه شده و جایگزینی با آب زیرزمینی به منظور ارتقاء کیفیت آب شرب ساکنان جنوب شهر تهران با جمعیتی بیش از 3.5 میلیون نفر است.

در این پروژه 26 کیلومتر خط انتقال در اقطار 2000، 1600، 1400 و 1200 میلیمتر و دو مخزن ذخیره و متعادل کننده به ظرفیت 75 هزار متر مکعب استفاده شده است.

همچنین 27 پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از 3000 میلیارد ریال در قالب حفر چاه، خطوط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ، ایستگاه های تله متری، بازسازی و توسعه خطوط لوله آب و فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب نیز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =