ایسنا نوشت: رئیس پژوهشکده اقلیم‌ شناسی وضعیت بارش و دمای کشور طی ماه‌های آینده را پیش بینی کرد و از افزایش یک و نیم درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور طی مهر ماه خبر داد.

مجید حبیبی نوخندان با اشاره به وضعیت بارشی کشور در روزهای باقی‌مانده از شهریورماه گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش‌بینی فصلی انتظار می‌رود بارش در نیمه دوم شهریور در استان‌های حاشیه خزر در حد نرمال تا بیش از نرمال باشد اما در سایر نواحی کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می شود.

وی بیان کرد: کاهش بارش مهرماه ۹۶ در غرب کشور محسوس خواهد بود. در آبان ماه سال جاری علیرغم کمبود بارش در سطح کشور، در بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب بارش، کمی بیش از نرمال خواهد بود.

به گفته حبیبی نوخندان در ماه آذر، بارش در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب و جنوب غرب کشور کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود اما در شمال شرق کشور در حد نرمال خواهد بود.

بارش پاییز کمتر از حد نرمال خواهد بود

این کارشناس هواشناسی در ادامه گفت: در مجموع بارش پاییز در سال جاری نسبت به بلندمدت اندکی کمتر از حد نرمال پیش بینی می‌شود.در فاصله زمانی اواخر آذر ماه تا بهمن ماه نیز شاهد کاهش قابل توجه بارش به ویژه در مناطق غربی کشور خواهیم بود.

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی در پایان ضمن پیش بینی وضعیت دمایی در ماه‌های آینده گفت: در مهرماه ۹۶، میانگین دما تا ۱.۵ درجه بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود همچنین در ماه‌های آبان و آذر پهنه افزایش دما در کشور گسترده می‌شود و بیشترین آن در نیمه شمالی و غربی رخ می‌دهد. در برخی نواحی نیز احتمال افزایش دما تا بیش از ۲ درجه وجود دارد.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =