خرس قهوه‌ای پارک ملی گلستان تلف شد/ علت مرگ مشخص نیست

مهر نوشت: خرس قهوه ای پارک ملی گلستان که به مرکز نگهداری حیات وحش گناره منتقل شده بود، تلف شد؛ هرچند روابط عمومی محیط زیست گلستان این خبر را تایید کرد اما ظاهرا هنوز علت آن مشخص نیست.

صبح روز یکشنبه با دریافت خبری مبنی بر نزدیک شدن یک قلاده خرس قهوه ای به حاشیه روستای ترجنلی گالیکش، ماموران یگان حفاظت پارک ملی گلستان در محل حضور پیدا کرده و خرس را مشاهده می کنند و این حیوان با مشاهده ماموران فرار کرده و تلاش برای گرفتن این حیوان بی نتیجه می ماند.

روز دوشنبه با تماس یکی از اعضای شورای روستای ترجنلی مبنی بر مشاهده مجدد این حیوان، ماموران به محل مراجعه و با استفاده از دستگاه پرتاب دارت بیهوشی اقدام به بیهوش کردن حیوان می کنند.

بنا به اظهارات، سید مهدی کوچکی، رئیس پارک ملی گلستان، هرچند تذکرات لازم به مردم محلی برای نزدیک نشدن به این حیوان داده شده بود اما حیوان قبل از بیهوش شدن دست یکی از ساکنان روستا که به این حیوان نزدیک شده بود را زخمی می کند.

خرس قهوه ای پارک ملی گلستان در نهایت توسط ماموران یگان حفاظت پارک زنده گیری شده و برای بررسی های بیشتر در صورت وجود بیماری به مرکز نگهداری حیات وحش گناره منتقل می شود و ساعاتی بعد در محل نگهداری تلف می شود.

احمد دباغیان، مدیر روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست گلستان هرچند خبر تلف شدن این خرس قهوه ای را تایید کرد اما دادن اطلاعات در خصوص دلایل و جزییات مرگ این حیوان را منوط به پاسخ دامپزشکی گلستان کرد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =