معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در پی تبعیض میان زنان ایرانی و سوری در بازی فوتبال ایران و سوریه با وزیر ورزش صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه ابتکار در کانال تلگرام خود به عدم ورود زنان به ورزشگاه آزادی در بازی فوتبال ایران و سوریه واکنش نشان داد و نوشت: در مورد حضور خانم ها در استادیوم های ورزشی و حاشیه بازی فوتبال ایران و سوریه با توجه به تبعیضی که میان زنان ایرانی و سوری رخ داد، با آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان صحبت کردم.

وی افزود: رایزنی ها برای هماهنگی با مراجع فرهنگی، انتظامی و اجرایی برای حل این مسئله در جریان است و امیدواریم به تدریج با حضور خانواده‌ها، مورد تعامل و حل و فصل قرار گیرد.

تفاوت دیدگاه وجود دارد

ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، از رایزنی با وزیر ورزش و جوانان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها خبر داد و گفت: در این زمینه با وزیر ورزش و جوانان رایزنی و صحبت کردم. هماهنگی ها برای این که واقعا بتوانیم یک سیاست درستی را در این زمینه اتخاذ کنیم در حال انجام است.

معصومه ابتکار صبح امروز(جمعه) درحاشیه آئین تشییع پیکر شهلا حبیبی درجمع خبرنگاران اظهارداشت: در این زمینه با مراجع مختلف فرهنگی، اجرایی و مقاماتی که در این زمینه مسوولیت دارند رایزنی هایی دارد صورت می گیرد که بشود راهکار منطقی را اتخاذ کرد و این مشکلات حل شود.

وی در باره حواشی بازی ایران و سوریه بویژه در زمینه این که زنان سوری در ورزشگاه حاضر بودند و بانوان ایرانی حضور نداشتند، مسایل پیش آمده و مسایلی که از سوی نمایندگان در این زمینه مطرح شد گفت: خانواده های ایرانی علاقمند به ورزش هستند و در خیلی از زمینه ها دیدیم حضور پیدا کردند. تفاوت دیدگاه و اختلاف نظر وجود دارد اما همه بر یک اصل وفاق دارند و آن این است که اثر حضور زنان در هر جایی با همه پشتوانه های فکری و فرهنگی خودشان مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: بانوان ایرانی همواره در رعایت شان و منزلت خودشان تلاش و این دقت نظر را داشتند؛ امید است بشود درفضاهای ورزشی هم بیشتر حضور یابند، مخصوصا در زمینه استادیوم ها، این مساله را با رایزنی و هماهنگی بیشتر حل کنیم.

ابتکار در این باره که آیا امکان حضور بانوان در ورزشگا ها فراهم خواهد شد گفت: امیدواریم و باید تلاش کنیم. امید است این رایزنی ها نتیجه دهد؛ بخش های مختلف دخیل هستند و من به تنهایی در این موضوع مسوولیت ندارم که بخواهم به تنهایی اظهار نظر کنم ولی حتما تلاش خودمان را خواهیم کرد برای این که به یک شکل منطقی و متعادلی مساله حل شود.

 

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =