۰ نفر
۵ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱

به گزارش ایرنا:

رییس مرکز تحقیقات مولکولی سلولی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پژوهش های جدید برای بهره گیری از فناوری نانو در ترک اعتیاد صورت گرفته است.

"محمد تقی جغتایی" با بیان اینکه اعتیاد بزرگترین مشکل در حوزه سلامت است، افزود: با توجه به اینکه در بیولوژی اعتیاد مانند سایر بیماری ها از قبیل سرطان و تالاسمی مطالعات کمی صورت گرفته، یکی از اولویت های مرکز تحقیقات مولکولی سلولی دانشگاه علوم پزشکی ایران تحقیقات بر روی اعتیاد است.

وی گفت: پژوهش بر روی (تاثیرات بیولوژیک اعتیاد) بر بدن یکی از اولویت های مرکز تحقیقات مولکولی- سلولی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

رییس مرکز تحقیقات مولکولی سلولی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: در سال های اخیر، مطالعات بسیار کمی بر روی بیولوژی اعتیاد صورت گرفته است و این موضوع فرصتی را ایجاد کرد تا از طریق دانشجویان دکتری و استادان بر روی اعتیاد تحقیقاتی صورت گیرد.

جغتایی با بیان اینکه مساله اعتیاد یک مشکل اقتصادی است و بسیاری از نیرو های فعال جامعه را نیز درگیر می کند، گفت: اولویت ها و شاخص های دانشگاه در این زمینه، در ستاد مبارزه با مواد مخدر ارایه و این مساله باعث شد تا تعدادی از پایان نامه های دانشجویان به موضوع اعتیاد اختصاص یابد.

وی افزود: بررسی استفاده از فناوری نانو در آزاد شدن داروی متادون در بدن مصرف کننده و اثرات مخربی که به جای می گذارد، مهمترین پروژه ای است که در مرکز تحقیقات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه متادون در فرد مصرف کننده خیلی سریع آزاد می شود، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم سرعت این آزاد سازی را کم کنیم و اثر گذاری دارو را به حداقل برسانیم تا مصرف این دارو در ترک اعتیاد کاهش یابد.

وی گفت: انجام این کار باعث می شود تا به نوعی از وابستگی مجدد فرد به متادون که جایگزین مواد مخدر شده است، جلوگیری شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =