ایرنا نوشت: مفتی های سعودی نسبت به اجازه رانندگی به زنان عربستانی از سوی مقامات این کشور واکنش نشان دادند.

شبکه خبری سعودی العربیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: هیات علما که بزرگترین هیات دینی در عربستان است، نظر خود را درباره حکمی که از سوی 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان درباره رانندگی زنان عربستانی صادر شد، بیان کرد.

این هیات در صفحه خود در توییتر اعلام کرد: پادشاه عربستان که بر اساس منافع و مصلحت! کشور و مردمش عمل می کند، این تصمیم را بر اساس شریعت اسلام گرفته است.
پادشاه عربستان شب گذشته (سه شنبه) طی حکمی اجرای مقررات ترافیکی و از جمله صدور گواهی نامه رانندگی برای زنان عربستانی را صادر کرد.

هیات علمای ارشد عربستان یک نهاد مذهبی در این کشور است که در سال 1971 تاسیس شد و شامل کمیته محدودی از چهره های مذهبی و دانش پژوهان مدارس فقهی متعدد است و رئیس این هیات مفتی عربستان است که مجاز به ارائه نظرات و فتوا در مسایل مختلف می باشد.

مفتی های سعودی وابسته به این هیات تا پیش از این بارها فتوا داده بودند که رانندگی زنان عربستانی خلاف موازین شرع اسلام است ولی با صدور حکم جدید درباره رانندگی زنان از سوی ملک سلمان، مواضع و فتوای آنها نیز به یکباره تغییر کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لی لی A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    19 3
    حداقل لغب خوبی برا خودشان انتخاب کردن مفتی ها . یعنی حرف مفت را هر وقت خاستی میتونی عوض کنی چون مفتی هست .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    23 1
    اصلا علما رو گذاشتن برای همینجور وقتا دیگه
  • بی نام RO ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    4 11
    اين جور اخكام اصلا به شرع چه ارتباطي دارد فقط بسته به وضع عرفي جامعه دارد آيا مردم ظرفيت و پذيرش رانندگي زنان در خيابانها را دارد يا نه .همون مثل رفتن به ورزشگاه كه فعلا در ايران ممنوع است آيا در صورت رفتن زنان به ورزشگاه و يا رانندگي حرمتشان حفظ خواهد شد يا نه .در حال حاضر زنان در ايران رانندگي ميكنند و متاسفانه حرمت شكني هم ميشود.
    • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      2 18
      واقعا ، الانم ک مردایی که معتقدن زنا برن ورزشگاه تو دلشون میدونن چراالبته بیشترشون نه همه،زنا ک رانندگی میکنن هزار تا بد و بیراه باید بشنون و خدانکنه تصادف کنه دیگه هیچی بعد میان ژست روشنفکری میگیرن و برای ورزشگاه رفتن ما اشک تمساح میریزن،همینا اگه با یه زن دعواشون بشه صدتا انگ روش میزارن بعد غصه ورزشگاه رفتن و دوچرخه سواری ما رو میخورن ما خودمون میدونیم چشونه مردایی ک اشک تمساح میریزن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    27 2
    به زنان اجازه رانندگی دادن، به ورزشگاه ها هم راهشون دادن، پیام رسانها رو هم رفع فیلتر کردن. حالا مقام مرتجع ترین کشور منطقه به کی میرسه؟
    • ناشناس IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      6 1
      همه اینکارا رو هم انجام دادن پس از ملک سلمان بیشتر خبر داری
  • ناشناس IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    6 14
    عربستان از اولشم خر امریکا و اسراییل بوده و هست و خواهد بود اونا بگن بردار برمیداره بگن ممنوع کن ممنوع میکنه دینشون ک اسلام نیست خودشون و مفتی هاشون یهودیای به ظاهر مسلمونن
  • بی نام EU ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    18 3
    دقیقا مثل داستان ویدیو در کشور خودمونزمانی حرام بود و تمام علما دسته جمعی در مذمومیتش داد سخن میدادند بعد یدفعه مشکل شرعیش حل شدیا چرخش علما در قضیه شطرنج بعد از فتوای امامنمیدونم چقد از مردم داستان زدن قند تو چایی قبل از خوردن اون رو میدونند ولی واسه کسانی که نمیدونن حتما توصیه میکنم برن بخونن که چرا مخصوصا قدیمیترها عادت داشتند قبل از گذاشتن قند تو دهنشون قند رو یک بار داخل چایی میزدند تا خیس بشه بعد اون رو داخل دهن میگذاشتنداین داستان رو که بخونید به عمق فلسفه وجودی علما و احکامشون پی خواهید برد