تعزیه‌ای برای شبیه‌ترین فرد به پیامبر در «رکعت به رکعت عاشقی»

«رکعت به رکعت عاشقی» در ششمین شب برگزاری خود میزبان تعزیه علی‌اکبر که روایت است امام حسین از او به عنوان شبیه‌ترین فرد به پیامبر یاد می‌کند، شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ششمین شب از اجرای سوگواره نمایشی «رکعت به رکعت عاشقی» به مجلس شبیه‌خوانی شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) اختصاص داده شد.

سوگواره نمایشی «رکعت به رکعت عاشقی» با طراحی و کارگردانی سیاوش طهمورث تاکنون پنج شب است، از 31 شهریور،  که به نقل و پرده‌خوانی و اجرای مجالس تعزیه و مقاتل مشهور واقعه کربلا پرداخته که می‌توان به شهادت مسلم بن عقیل(ع)، شهادت حربن یزید ریاحی و شهادت وهب نصرانی به عنوان مهمترین آن‌ها اشاره کرد.

این سوگواره امشب، چهارشنبه پنجم مهر و در ششمین شب از برپایی خود، میزبان مجلس شبیه‌خوانی شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) بود. براساس مطالب مندرج در مقاتل مشهور عاشورا، زمانی که امام حسین(ع) پسر ارشد خود را روانه میدان می‌کرد خطاب به مردم گفت: «ای قوم شاهد باشید که شبیه‌ترین فرد از جهت چهره و خلق‌وخو به جدم پیامبر(ص) را به میدان می‌فرستم.»

برگزاری سوگواره نمایشی«رکعت به رکعت عاشقی» تا نهم مهر هر شب ساعت 20:30 در محوطه ساختمان قدیمی بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی، روبه‌روی پمپ بنزین ادامه خواهد داشت.

 

58242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =