ایسنا نوشت: مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستیابی به صادرات یک میلیارد دلاری محصولات تولیدی از مناطق آزاد تا پایان امسال خبر داد.

مرتضی بانک با تاکید بر لزوم دستیابی و تحقق اهداف مناطق آزاد، اظهار کرد: رسیدن کامل به اهداف مناطق آزاد زمانی محقق می شود که پشتیبانی تمامی اعضاء شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی را با خود به همراه داشته باشد و در عین حال باید بدانیم که اجرای برنامه ها و فعالیت های مناطق آزاد با هماهنگی این اعضا است.

وی ادامه داد: قانون گذار اختیاراتی کامل به مناطق آزاد داده است و پشتوانه این اختیارات در مناطق آزاد، شورایعالی این مناطق و اعضا آن است که شامل وزرای دستگاه های اجرایی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی متشکل از ۱۰ وزارتخانه و ۴ سازمان و دستگاه است، خاطرنشان کرد: وزرا و روسای این سازمان ها عضو ثابت و تصمیم گیرنده در این شورا هستند پس تصمیمات اخذ شده در این شورا ضمانت اجرایی صد درصدی در سطح کلان دارد و از پشتوانه قدرتمندی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد می توانند همه مشکلات خود را با تکیه بر این قانون و به پشتوانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی حل کنند، عنوان کرد: مناطق آزاد قانون، ابزار و امکاناتی دارند که بر مبنای آن برنامه ها و فعالیت های خود را پیش می برند. البته در این راه نیاز به کمک و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی است تا بتوان به اهداف تعیین شده برسند.

مشاور رییس‌جمهوری افزود: به عنوان مثال اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده نشان دهنده این است که این مناطق باید رویکرد صادراتی را در پیش بگیرند و بر همین اساس صادرات کالای تولیدی از مناطق آزاد امسال به یک میلیارد دلار می رسد و سال گذشته هم در این بخش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات، اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه و عمران منطقه‌ای از اهدافی است که در قانون مناطق آزاد تعیین شده است. اجرا و استفاده از تمام ظرفیت‌های این قانون از اهدافی است که مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد باید داشته باشند.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    0 0
    هزار ملیارد دلار وارد است یک ملیارد هم اگر امارش درست باشد صادرات