مبینا نصیری: به‌زودی با «صبح بخیر ایران» برمی‌گردم

مبینا نصیری، مجری جوان تلویزیون که کارگاه‌های آموزشی گویندگی و اجرا را برگزار کرده است، می‌گوید این کلاس‌ها ادامه خواهند داشت، او همچنین به زودی با اجرای برنامه «صبح بخیر ایران» به شبکه یک می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مبینا نصیری، مجری جوان تلویزیون که سال گذشته اجرای برنامه‌های مختلفی را در تلویزیون برعهده داشت، از هفته آینده با اجرای برنامه «صبح بخیر ایران» به شبکه یک باز می‌گردد. او مدتی در تلویزیون ممنوع‌الفعالیت بود اما حدود دو سال است که دوباره در این رسانه برنامه اجرا می‌کند. او علاوه بر اجرا در تلویزیون به عکاسی و ورزش هم مشغول است و کارگاه‌های آموزشی گویندگی و اجرا نیز برگزار کرده است.

مبینا نصیری درباره فعالیت‌های این روزهایش می‌گوید: «به زودی با اجرای برنامه «صبح بخیر ایران» به شبکه یک می‌آیم. سری جدید این برنامه قرار است از 22 مهر روی آنتن شبکه یک برود. آقای اقبال واحدی که مشخصه برنامه هستند نیز در این برنامه حضور دارند و من هم به عنوان مجری ثابت به همراه یکی دو همکار دیگرم در برنامه هستیم.»

او ادامه می‌دهد: «سری جدید «صبح بخیر ایران»که قرار است به زودی روی آنتن برود با سری قبلی این برنامه که قبل‌ترها می‌دیدیم، خیلی فرق کرده است. سری جدید بخش‌های مختلف موسیقی، ورزش و ... دارد و سعی شده یک مقدار از بخش‌های کارشناسی به آن شکل و شمایلی که در همه برنامه‌های صبحگاهی می‌بینیم، کمتر شود. من هم به عنوان مجری ثابت برنامه در بخش‌های مختلف برنامه حضور خواهم داشت.»

این مجری همچنین می‌افزاید: «این روزها علاوه بر همه مشغله‌هایم در عرصه اجرا، درگیر عکاسی، موسیقی و آشپزی نیز هستم.»

نصیری مدتی به دلیل ممنوع‌الفعالیتی از اجرا در تلویزیون دور بود، اما حالا دو سال است که دوباره به تلویزیون برگشته و در طول این مدت نیز اجرای چند برنامه را بر عهده داشته است. او درباره فعالیت‌های یک مجری در تلویزیون می‌گوید: «من سال گذشته پرکارترین مجری زن تلویزیون بودم و همزمان در چهار-پنج شبکه اجرا می‌کردم. این مسئله به نظرم فرصت بازیابی را به مجری نمی‌دهد که بتواند خودش را ارزیابی کند و اشتباهات یا ایرادات کاری‌اش را اصلاح کند. به نظرم پرکار بودن و مدام پشت سر هم اجرا کردن شاید به لحاظ دیده شدن خوب باشد اما گاهی هم مجری را خسته می‌کند. من خودم واقعا دوست داشتم فرصتی پیدا کنم تا بتوانم کمی استراحت کنم که خوشبختانه از ابتدای سال، اجراهای کمتری را قبول کردم تا دوباره با نفس و نیروی تازه کارم را شروع کنم و در این مدت هم فرصت داشته باشم تا بتوانم خودم را بازیابی کنم. به نظر من همه مجری‌ها احتیاج دارند بعد از اینکه مدتی پشت سر هم اجرا می‌کنند، چند ماهی هم استراحت کنند.»

او همچنین درباره ممنوع‌الفعالیتی و حاشیه‌هایی که برای یک مجری به وجود می‌آید، توضیح می‌دهد: «قطعا این موضوع برای هر کسی در هر شغلی دشوار است، شغل هر کسی هم عشقش است، هم کار و محل درآمد اوست و اگر همه اینها را با هم از او بگیرند خیلی آزاردهنده می‌شود. البته این روزها فضا خیلی بازتر شده است و کسانی که در تلویزیون نمی‌توانند اجرا کنند در شبکه‌های مجازی و سامانه‌های اینترنتی برنامه دارند. با این‌حال تلویزیون خانه ماست و دوری از آن سخت است.»

این مجری جوان در ادامه صحبت‌هایش درباره تغییر مسیر حرفه‌ای‌اش در عرصه اجرا با برنامه شناخته شده‌ای مثل «صبح بخیر ایران»، یادآور می‌شود: «من سال 92 هم برنامه «صبح بخیر ایران» را به مدت شش ماه اجرا کردم، از این بابت که باید صبح خیلی زود برای اجرا برنامه بیدار شوم، شاید کمی برایم سخت باشد ولی قطعا اجرا کنار دوستان بزرگ و باتجربه‌ای مثل آقای اقبال واحدی خیلی می‌تواند به من در زمینه کاری‌ام کمک کند.»

نصیری درباره میزان مخاطب برنامه‌های صبحگاهی و اینکه آیا برنامه‌های تلویزیون هنوز بعد از چندین سال آیا می‌توانند مخاطب ثابت خودشان را داشته باشند، توضیح می‌دهد: «استاندارهای هر برنامه با برنامه دیگر قاعدتا فرق می‌کند، برخی از برنامه‌های ما این استانداردها را دارند، البته نمی‌گویم کاملا ایده‌آل‌اند اما نزدیک به استانداردها هستند و برعکس برخی دیگر از برنامه‌ها هم خیلی دورند.»

او ادامه می‌دهد: «برای مثال برنامه «ویتامین ث» شبکه سه در زمان پخش‌اش خیلی مخاطب جذب کرد، الان هم برنامه صبحگاهی آقای رشیدپور هم بیننده‌های ثابت خودش را پیدا کرده است و مخاطبان زیادی دارد. برنامه‌ای که می‌تواند در ساعات ابتدایی صبح مخاطب خودش را پیدا و او را با خود همراه می‌کند، یعنی موفق عمل کرده است. البته همه برنامه‌های صبحگاهی با توجه به تعریفی که دارند المان‌هایی دارند که اکر رعایت شوند، قطعا در جذب مخاطب موفق عمل خواهند کرد.»

او همچنین درباره سهم مجری و تاثیر او در جذب مخاطب نیز می‌گوید: «مجری هم سهم زیادی در جذب مخاطب دارد؛ اینکه بیننده حس خوبی از اجرای او در یک برنامه آن هم برنامه‌ای که می‌خواهد روزش را با تماشای آن شروع کند، بگیرد.»

این مجری همچنین با اشاره بر برگزاری کارگاه‌های گویندگی و اجرا یادآور می‌شود: «مدت‌ها بود دوستان علاقه‌مند به اجرای من در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام دنبال کلاس‌هایی بودند که بتواند به آنها کمک کند تا دانش و مهارت‌شان را افزایش دهد و توانایی‌شان را در زمینه اجرا و گویندگی محک بزنند. به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم با کمک تعدادی از همکارانم که در حوزه کاری خودشان استاد هستند، مثل آقایان رضوی، رضا‌زاده، کرمی و احمدی کارگاه‌هایی را راه اندازی کنم و این اتفاق هم افتاد. دو دوره از این کارگاه‌ها برگزار شد و خدا را شکر خیلی هم موفق بود، علیرغم اینکه من زمان خیلی کمی را به تبلیغات و اطلاع‌رسانی اختصاص دادم اما تعداد زیادی از علاقه‌مندان آمدند و در این کلاس‌ها ثبت‌نام کردند. نکته جالب اینکه در کارگاه‌های ما بچه‌ها فقط در یک حوزه آموزش نمی‌بینند، آنها هم در حوزه خبر، هم ورزش، هم گویندگی رادیو و هم اجرای تلویزیون دوره می‌بینند و نکات کاربردی را یاد می‌گیرند. بالای 60 درصد از هنرجوهای این کارگاه‌ها هم از شهرستان آمده بودند.»

او درباره برگزاری دوباره این کارگاه‌های آموزشی خبر می‌دهد: «کارگاه‌ها حتما ادامه خواهند داشت، تصمیم ما این بود که هر ماه یک کارگاه برگزار کنیم ولی به دلیل مصادف شدن با ایام محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ماه مهر را تعطیل کردیم و انشاالله از آبان، برگزاری کلاس‌ها را با مساعدت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از سر می‌گیریم.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =