برخی از شهروندان درباره گرفتن کرایه‌های مختلف در مسیرهای یکسان در خطوط اتوبوس‌های تندرو، گلایه‌هایی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از شهروندان گلایه می کنند چرا در مسیرهای یکسان اتوبوسهای تندرو، کرایه های متفاوتی از مردم گرفته می شود.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته: با سلام و خسته نباشید واقعا میخوام بدونم این اتوبوس های تندرو واقعا برای آسایش ما شهروندانه یا دقیقا چیه؟وقتی اونقد دیر به دیر میان که همه مجبورن برای رسیدم به مقصد روی هم سوار بشن و هرروزم شاهد درگیریهای لفظی تو اتوبوس بشیم چه رفاهی در این قضیه هست واقعا؟ و اینکه هر مسیری چرا کرایه ی مشخص نداره.مسیری که هر روز 1500 تومنه رو یه ادم بی انصافی که حرف توگوشش نمیره میاد 2000میگیره و باز باعث اعصاب خوردی میشه.500به ما فشار نمیاره ها اون نامعلوم بودن نرخ دوگانگی ایجاد میکنه شاید چون تعداد تاکسی کم هست.نمیدونم به جایی میرسه یانه فقط دعا میکنم حل شه. بخصوص که نزدیک فصل سرما هم هستیم. با تشکر
در پاسخ به این شهروند باید گفت پیش از این، موضوع اخذ کرایه های مختلف در مسیر یکسان خطوط اتوبوسهای تندرو توسط برخی دیگر از شهروندان دیگر مطرح شده بود.
سرویس مشکلات مردم در گفتگو با مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران این مشکل را در میان گذاشت. در پاسخ به مسافران خطوط اتوبوسهای تندرو، پیمان سنندجی گفت: خطوط اتوبوسهای تندرو brt به صورت شبانه روزی است. تمام نظارت و عمکلرد این خطوط در اختیار سازمان اتوبوسرانی است یعنی نظارت و مدیریت با ماست. آنجایی که بخش خصوصی حضور دارد، فقط در حوزه بهره برداری است. لذا بحث کرایه و اطمینان از سطح کیفی عملکردها تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی است.

سنندجی درباره افزایش قیمت کرایه اتوبوسها در ساعات شب گفت: نرخ دریافتی کرایه، طبق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و طراحی و استفاده از اتوبوس هم بر اساس میزان جمعیتی است که به خطوط در طول شبانه روز مراجعه می کنند. مثلا در طول روز، اتوبوس دو کابینه در هر شیفت کاری، 700 تا 800 نفر مسافر را جابجا می کند. از 10 شب به بعد تا 6 صبح اتوبوس تک کابین به خطوط به کار گرفته می شود. چون هم تعداد مسافر پایین است و هم باید اتوبوسهای دو کابین، اوورهال شده و سوختگیری کنند.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران درباره تفاوت در کرایه ها در شیفتهای شب با روز گفت: دو نرخ برای جابجایی با اتوبوس در روز و شب مشخص شده. همچنین برای نرخ روزانه هم اگر مسافر از کارت استفاده کند با نرخ کرایه نقدی متفاوت است. یعنی اگر مسافر از کارت استفاده کند قیمت کارت با نقدی متفاوت و نرخ کرایه نقدی بیشتر از کارتی است. به صورت عمومی نرخ کرایه ها امسال نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. نرخ شبانه هم اینطور است، یعنی نرخ پرداخت با کارت و پرداخت به صورت نقدی متفاوت است. در شیفت شبانه هم افزایشی که داریم حدود 25 درصد بیشتر از نرخ روزانه است. یعنی کرایه نرخ شب با نرخ روز متفاوت است. شما در شیفت شب هم اگر از کارت استفاده کنید نرخ کمتر است. اگر ملاحظه می کنید اختلاف چند برابری بین کرایه کارتی روز و نقدی شب وجود دارد مطمئنا برای این است که مسافر کرایه خود را در شیفت شب به صورت نقد پرداخت کرده است.
46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =