ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در واکنش به مخالفت های محافل داخلی آمریکا با طرح درمانی وی، ضمن دفاع از آن تاکید کرد: اوباماکر (ObamaCare) یک افتضاح دردسرآفرین است.

ترامپ که همواره از لایحه درمانی اوباما انتقاد کرده است، دقایقی پیش در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما اکنون قطعه به قطعه فرآیندی را آغاز می کنیم تا مبتنی بر آن به ( مردم) آمریکا لایحه ای درمانی که زیبنده آنان است، ارائه دهیم.

رئیس جمهور آمریکا که همواره طرح لایحه درمانی باراک اوباما را به ضرر مردم این کشور دانسته بود تاکید کرد: اوباماکر (ObamaCare) یک افتضاح دردسرآفرین است.

اوباماکر مهمترین مقررات پیاده شده در خصوص نظام بهداشتی آمریکا از زمان تصویب برنامه های (medicare) در دوره اوباما و (medicaid) مربوط به دهه 80 میلادی است که افزودن بر کیفیت و مقرون به صرفه گی بیمه سلامت و کاستن از هزینه های مراقبت سلامت را هدف قرار می دهد.

«قانون مراقبت بهداشتی آمریکایی (AHCH) موسوم به «ترامپ کر» مارس 2017 با هدف لغو قانون اوباماکر ارائه شد.

مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر طرح لغو و جایگزینی قانون بیمه های درمانی را تصویب کرده بود؛ اما برخی ابعاد این طرح که موجب قطع بیمه میلیون ها تن از مردم این کشور می شود، سبب شد تا گروهی از سناتورهای میانه روی جمهوریخواه با آن مخالفت کنند.

این موضوع موجب شد که رهبران جمهوریخواه سنا در آخرین تلاش خود، به جای جایگزینی، به دنبال اصلاح این قانون باشند؛ طرحی که مردادماه به رای گذاشته شد، اما با رای منفی غیرمنتظره «جان مک کین» سناتور حزب جمهوریخواه و دو نماینده دیگر این حزب، از تصویب بازماند.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان پیش از این رای گیری وعده داده بود که در صورت تصویب طرح در سنا، یک کمیته مشورتی متشکل از اعضای دو مجلس برای بررسی نگرانی های نمایندگان مخالف تشکیل شود.

با این حال برخی جمهوریخواه ها این تضمین شفاهی را کافی ندانستند و با توجه به اینکه طرح می توانست در صورت نقض عهد رایان به صورت مستقیم به کاخ سفید ارسال شود، به آن رای مخالف دادند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    2 0
    این بدبخت نژاد پرسته و مشکلش با رنگ پوست و نژاد اوباماست.