صدا و سیما نوشت: وزارت خارجه آمریکا بدون نام بردن از کشوری خاص، از همه طرف های عراقی خواست از تحریکاتی اجتناب کنند که ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان عراق قرار گیرد.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا متن بیانیه ی این وزارتخانه درباره آخرین اوضاع کرکوک را منتشرکرد.
در این بیانیه آمده است:
آمریکا به شدت از گزارش های مربوط به خشونت در اطراف کرکوک در عراق نگران شده است. ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم و از همه طرف ها می خواهیم درباره فعالیت های نظامی هماهنگی داشته باشند و آرامش را بازگردانند.
ما از اجرای مسالمت امیز دولت مشترک به وسیله ی دولت های مرکزی و منطقه ای در همه مناطق مورد مناقشه که مطابق با قانون اساسی عراق باشد، حمایت می کنیم. ما مشغول کار با مقامات دولت های مرکزی و منطقه ای هستیم تا تنش ها را کاهش دهیم، از درگیری های بیشتر اجتناب کنیم و مشوق گفتگو باشیم.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:
ما مصرانه از همه طرف ها می خواهیم از تحریکاتی اجتناب کنند که ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان عراق قرار گیرد، دشمنانی که به تحریک مناقشه نژادی و فرقه ای در عراق علاقه مند هستند. ما به طور خاص خاطر نشان می کنیم که هنوز برای شکست دادن دولت اسلامی عراق و سوریه ( گر وه تکفیری صهیونیستی داعش) در عراق کار زیادی باقی مانده است.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است:
آمریکا همچنان در کنار شرکای عراقی ما می ایستد تا شکست دولت اسلامی عراق و سوریه( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را تضمین کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =