۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

تسنیم به نقل از رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه رانندگان در ایام اربعین یک سر خالی می روند گزارش داد: همین موضوع باعث شده است بلیت تهران به مهران از۳۸ هزار تومان به ۷۶ هزار تومان برسد.

احمدرضا عامری،رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه چرا نرخ کرایه بلیت دو برابر شده است گفت: رانندگان در  ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

وی درباره تفاوت بلیت اربعین با بلیت عید نوروز از بابت تقاضای مسافر گفت:علت اینکه در ایام نوروز بیلت 100درصد گران نمی شود این است که  عید نوروز رانندگان سفر خالی ندارند،در  تعطیلات نوروز اتوبوس ها و رانندگان در همان مسیر اصلی حرکت می کنند اما در حال حاضر بسیاری از رانندگان واتوبوس داران تنها در 3یا4 مسیر محدود تردد خواهند داشت. مسئله دیگری که باعث معطلی رانندگان می شود ترافیکی است که در جاده ها وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که ترافیکی سنگینی رخ دهد و این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی برای رانندگان اتوبوس ها خواهد شد. همچنین رانندگان در  ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

عامری ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین در روزهای گذشته مصوب کرد که نرخ فعلی مسیر تهران به مهران از 38 هزار تومان به 76 هزار تومان افزایش یابد. یعنی مسافران هم بلیت رفت و هم بلیت برگشت را پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای  بیان کرد: یکی از هزینه های اتوبوس هایی که به مهران می روند پرداخت مبلغ بابت ورود و خروج به پارکینگ هایی است که شهرداری و سازمان های متولی ایجاد کرده اند، یعنی باید هزینه های اینچنینی را به قیمت تمام شده سفرهای اربعین اضافه کنند.

وی افزود:اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای مسافر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره افزایش دو برابری سفرهای اربعین هماهنگ بودند و همکاری های لازم را انجام دادند. با توجه به اینکه اتوبوس ها در ایام رفت زائران به سمت کربلا یک سر خالی برمی گردد و در ایام بازگشت زائران از کربلا باید یک سر خالی به مرزها بروند به همین دلیل صرف ندارد که قیمت بلیت رفت و برگشت از مسافر دریافت نشود، بعضاً اتوبوس ها به دلیل ترافیکی که در مسیر وجود دارد حدود 2تا 3 روز معطل می شوند.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    1 0
    مگه همیشه با مسافر تکمیل میروند و بر می گردند که کرایه را دو برابر می کنند.
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    1 0
    مگه پارسال هم چنین شرایطی نبود پس چرا دو برابر نکردن ؟درضمن خیلی بیشتر از این قیمت ها میگیرن،اربعین و زیارتش وقت خوبی برای پر کردن خزانه آقایون نیست،برید اونور مرز ببینید چطور با عشق از زائرین حمایت میکنن.کاسبان اربعین
  • مجید A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    باشه حق با شما است ولی حق ندارید پول رفت و برگشت بگیرید و فقط بلیط رفت صادر کنید. وقتی پول رفت و برگشت میگیرید، باید بلیط رفت و برگشت صادر کنید. ما هم حق داریم وقت پیاده شدن بلیطمان را به یک نفر هدیه کنیم که رایگان برگردد. اگر حرف ما را قبول ندارید، یعنی قبول ندارید که یک سرش خالی است. اگر واقعاً یک سرش خالی است، نباید از صدور بلیط رفت و برگشت واهمه داشته باشید