24آنلاین نوشت:وزیر دولت احمدی نژاد و عضوجبهه پایداری در مجلس در اظهاراتی که خبرگزاری ایرنا آن رامنتشر کرده است، دروغ خنده داری را در باره نحوه اداره جلسه دیروز مجلس به علی لاریجانی نسبت داده است.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان گفته است: "لاریجانی قبل از رای گیری اعلام کرد دولت و مجلس موافق رای گیری است، نمایندگان اعلام رای بفرمایند . این چه حرفی است که رئیس مجلس بیان کرد تا زمانی که مجلس رای نداده ، از کجا معلوم که مجلس موافق است . لاریجانی باید در مورد تصویب پاسخگو باشد."

این اظهارات عضو جبهه پایداری در حالی است که طبق یک عرف پارلمانی از سالهای نخست تشکیل مجلس شورای اسلامی، هنگام بررسی طرحها و لوایح، وقتی اظهارنظر نمایندگان موافق و مخالف پایان می یابد رئیس مجلس از سخنگوی کمیسیون تخصصی و نیز نماینده دولت دعوت می کند نظر خود را در باره طرح یا لایحه بیان کنند. پس از این اظهارنظر ، رئیس از نمایندگان می خواهد رای خود را ابراز کنند. در همین حال رئیس مجلس نظر کمیسیون تخصصی و نماینده دولت را برای اطلاع نمایندگان بیان می کند.

دیروز و به هنگام رای گیری برای لایحه CFT دقیقا عرف همیشگی تکرار شد اما یک بار با یک سهولسان،نام مجلس به جای کمیسیون برده شد. اما نماینده کرمان، رفتار عرفی رئیس مجلس را فراموش کرده و اشتباه لفظی را به حساب تعمد گذاشته ودر عین حال از خود نپرسیده که اگر رای مجلس موافق بوده،چه دلیلی برای رای گیری وجود داشته است.

گفتنی است اعضای جبهه پایداری در جلسه دیروز نهایت سعی خود را برای عدم تصویب لایحهCFT به کار بردند و حتی حرکات خشمگینانه نظیر پاره کردن اوراق در محل نطق، فریادهای متعدد و برهم زدن نظم و ... از خود نشان دادند. این خشم وقتی بیشتر شد که رئیس مجلس نامه رئیس دفتر مقام معظم رهبری را در باره بیطرف بودن معظم له در باره لایحهCFT قرائت کرد. اعضای جبهه پایداری که از مدتها پیش به دروغ اعلام می کردند نظر رهبرانقلاب مخالف لایحه مزبور است با روشن شدن دیدگاه ایشان، خشمگین تر شدند.

یادآور می شود محمدمهدی زاهدی زمانی که وزیر علوم دولت نهم بود، خود را نابغه ریاضی جهان معرفی می کرد که بعدا نادرستی این ادعای وی آشکار شد

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =